• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Olie status aanpassen

Beste allen,

Vandaag heb ik mijn Zafira B (2007) met Z16XE1 motor de olie en filter vervangen.
Tegelijk de bougies en luchtfilter gedaan om alvast voor mezelf te weten wanneer alles fris is gedaan.

Het resetten van de service is gelukt met opcom. Namelijk procedure met rempedaal.
Als ik bij de Motor module in opcom kijk, en kies voor meetwaarde blokken, en daar weer "olie status" krijg ik dat alles op 0% staat behalve de afstand.
Die stond voor het resetten op 15% en bleef na het resetten op 15%.
Alleen waarschuwing voor afstand is actief. Waarschuwing voor tijd (na een jaar ga in vanuit) staat inactief.

ogkmt0.jpg

Iemand een idee hoe je deze waarden kunt veranderen van inactief naar actief zodat ik over een jaar (die 30.000 km ga ik niet halen) ook een waarschuwing krijg dat ik de olie zou moeten vervangen.

Ik heb me voor het posten hier suf gezocht op dit forum en een engelse opcom users forum. Niks te vinden.
Hoop dat er genoeg experts aanwezig zijn die tips kunnen geven.

Alvast bedankt!

Groeten,

Herbert

Terug
Naar boven