• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

olie uit bougie

mantadevil

Woont hier bijna
heb met me vauxhall een probleem (cavalier op lpg)

hij ploft en knalt en valt uit als ik rem

of hij houd in en reageerd niet op me gaspendaal en zo ineens heb je een harde knal en hij doet het weer .

zonet even gekeken ,maar bij het eruit draaien van de bougie's viel me op dat bij de eerste de olie gewoon uit de bougie loopt

lijkt me niet goed toch:fy1

dacht eerst d eontsteking (door het knallen en ploffen) maar nu twijvel ik

hij bedoeld dat er olie uit de bougie als die er uit is dus dan moet de olie er via de cil in gekomen zijn lijkt me

ergens olie lekage

sory voor de late reactie ,maar dat is wat ik inderdaad bedoelde ja,maar wat raar is hij rookt niet

en dat zou toch moeten lijkt mij wand dan komt er ook olie op de cylinders en kleppen

roken doet hij alleen als hij de olie ook verbrand.

maar als er zoveel olie op komt, dat de bougie te nat wordt om te vonken, loopt de cilinder ook niet echt meer mee, en verbrand er ook geen olie.

De brandstof wordt dan ook maar half verbrand, omdat de mengverhouding dan uit proportie is.

Dan lijkt het alsof hij wel wil, maar niet echt mee doet.

Er is een makkelijke manier om de druk in het carter te checken.

tijdens het lopen de olie dop los op de deksel leggen. als hij begint te dansen, weet je genoeg ;)

Terug
Naar boven