• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Oliedop trilt/zit los - X16XE Ecotec

Hoi iedereen,

Al een tijdje irriteer ik me aan het feit dat mijn oliedop los zit waardoor deze erg trilt wanneer de motor koud is. Wanneer de motor warm(er) is komt dit minder vaak voor.

Het getril hoor je in de auto aardig duidelijk en als je de motorkap open doet zul je harder moeten praten met de mensen die op dat moment bij je zijn :wtf

Nu heb ik gekeken wat hiervan de oorzaak van kan zijn en ik merkte dat de grijze Ecotec-kap de boosdoener is. Wanneer ik deze iets omhoog (naar boven) trek, kan ik de oliedop ook beter vastdraaien (deze klikt dan vast). Wanneer ik de kap loslaat kan de dop zonder enige moeite losdraaien. De druk van de kap zorgt er blijkbaar voor dat de dop erop blijft zitten.

De kap rust op twee rubbertjes aan de voorkant, en tussen de kap en de rubbertjes zit speling.

Heeft iemand hier een goede oplossing voor?

Misschien een stomme vraag, maar ik vind ook dat de auto redelijk wat olie verbruikt (en dat is alom bekend). Kan dat ook door die losse dop komen? Het lijkt me niet, maar ik kan het beter zeker weten :thumb

Alvast bedankt en alvast een goed weekend :)

Gr. Kevin

Terug
Naar boven