• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

olielekkage gasklephuis

okkie-001

Post vaak
beste opel rijders

ik heb een probleem toch wel een groot probleem

ik heb een olielekkage vlakbij op bij mijn gasklephuis

en het is niet zo van 1l op de 1000km

nee het is nu meer 2l op de 180km sint pancras -> rijswijk rijswijk -> sint pancras

nu heb ik zelf al zitten kijken en ik heb de oring bij mijn ontsteking vervangen

kleppen deksel lekt ook iets maar niet veel.

nu is het wel erg nat bij het gasklephuis wat zou dit kunnen zijn ?

plaatje bij het praatje

IMAG0149.jpg

IMAG0150.jpg

michel

opel astra f c16nz

Dat injectiehuis zit wel vaker onder de vette bende, daar zie ik niks vreemds aan eigenlijk, tis ook niet overmatig.

Bij het gasklep huis is meestal een mengsel van een beetje olie van de carterventilatie en benzine resten.

als je 2liter op 180km wegwerkt moet ie, Of verschrikkelijk roken, of verschrikkelijk lekken (zichtbaar)

Willem

Dat injectiehuis zit wel vaker onder de vette bende, daar zie ik niks vreemds aan eigenlijk, tis ook niet overmatig.

Bij het gasklep huis is meestal een mengsel van een beetje olie van de carterventilatie en benzine resten.

als je 2liter op 180km wegwerkt moet ie, Of verschrikkelijk roken, of verschrikkelijk lekken (zichtbaar)

Willem

roken doet hij niet

dan maar zoeken naar een lek

ik moet wel zeggen dat het gas kleppenhuis natter is na het maken van de koppakking (dec 2010)

michel

roken doet hij niet

dan maar zoeken naar een lek

ik moet wel zeggen dat het gas kleppenhuis natter is na het maken van de koppakking (dec 2010)

michel

nee klopt voor dat ik weg ging heb ik naar mijn olie gekeken

en bijgevuld en toen ik weer weg ging de volgende ochten zat de olie on der het eerste streepje

michel

nee klopt voor dat ik weg ging heb ik naar mijn olie gekeken

en bijgevuld en toen ik weer weg ging de volgende ochten zat de olie on der het eerste streepje

michel

houd het eerst eens in de gaten, tussen onderste en bovenste streepje is 1 liter.

en dat is nog veel op 180km.

Mijn combo verbruikt 1 liter op 1000km en die stinkt al behoorlijk uit de uitlaat.

Willem

houd het eerst eens in de gaten, tussen onderste en bovenste streepje is 1 liter.

en dat is nog veel op 180km.

Mijn combo verbruikt 1 liter op 1000km en die stinkt al behoorlijk uit de uitlaat.

Willem

Ik heb ook wel alleen niet zo erg als de jouwe.

Er wordt via de carterventilatie oliedampen meegezogen en dat zullen wel hele kleine druppels zijn.

vervolgens "condenseren" die op het koude gasklephuis.

Is mijn theorie verkeerd of heb ik toch goed gezegd ?

trouwens, Ik had afgelopen winter die "sludge" zelfs in het gasklephuis gevonden..

Rik ;)

Ik heb ook wel alleen niet zo erg als de jouwe.

Er wordt via de carterventilatie oliedampen meegezogen en dat zullen wel hele kleine druppels zijn.

vervolgens "condenseren" die op het koude gasklephuis.

Is mijn theorie verkeerd of heb ik toch goed gezegd ?

trouwens, Ik had afgelopen winter die "sludge" zelfs in het gasklephuis gevonden..

Rik ;)

ja die ben ik daar ook tegengekomen

en het gaskleppenhuis zit dan binnen ook onder

maar ik denk dat dat ook komt door de kleine stukjes die ik rij voor al in het dorp

michel

ja die ben ik daar ook tegengekomen

en het gaskleppenhuis zit dan binnen ook onder

maar ik denk dat dat ook komt door de kleine stukjes die ik rij voor al in het dorp

michel

De 8 kleppers zijn ook echte sludge motoren inderdaad, komt mede door het wat minder geavanceerde carterventilatie systeem, en de grote open ruimten bovenin de motor (nokkenashuis).

het is mij nooit gelukt trouwens om sludge te creëren bij mijn 8kleppers (reed altijd 30.000km per jaar).

Willem

De 8 kleppers zijn ook echte sludge motoren inderdaad, komt mede door het wat minder geavanceerde carterventilatie systeem, en de grote open ruimten bovenin de motor (nokkenashuis).

het is mij nooit gelukt trouwens om sludge te creëren bij mijn 8kleppers (reed altijd 30.000km per jaar).

Willem

Terug
Naar boven