• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Oliepeil schommelt bij peilen

Ik heb het volgende probleem:

Als ik mijn olie peil dan staat het peil soms op min en een dag later op driekwart.

Vandaag bv 9 uur gepeild, stond op min.

Klein stukje door de stad gereden, thuis aangekomen auto laten afkoelen en 4 uur later wou ik olie gaan bijvullen. Voor het bijvullen weer gepeild en het peil stond op driekwart.

Heb na de grote beurt eind oktober 4000km gereden en toen moest er een litertje bij.

Nu zijn we weer 3500km verder en ben ik de afgelopen week het peil aan het controleren voor elke rit. Echter schommelt het peil keer op keer en weet ik niet of ik wel of niet moet bijvullen.

Het gaat om een 1.6xel

Terug
Naar boven