• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Oliepomp en Distributie riem.

rinus747

Post weleens wat
Een vraag over de oliepomp van een Zafira Z18XE uit 2002:

Op aanraden van de vakgarage en hier op het forum vervang ik netjes elke 60.000km mijn distributieriem.

Om geen risico te lopen vervang ik dan ook ALTIJD alle rollen en de spanner.

Wat de waterpomp betreft zijn er verschillende meningen: De een vervangt dan tevens altijd de waterpomp, en de ander laat die gewoon wat langer draaien. Ik heb voor de midden-oplossing gekozen, en zet er om en om (dus elke 2x60.000km) een nieuwe waterpomp in.

Nu heb ik een vraag over de oliepomp: Hoe lang kan die mee? Doe ik er goed aan die de volgende keer ook maar uit voorzorg te vervangen? Ik heb er nu zo'n 280.000 op zitten met de originele oliepomp.

(ps: Ik doe er trouwens elk jaar nieuwe olie in en een filter, ook als ik weinig gereden heb dat jaar)

Terug
Naar boven