• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Oliespuitje en code 50 - wat betekent dat?

Symbool "oliespuit" met het getal 50 verschijnt op het dashboard, op de plaats van de dagkilometerteller. Het gaat om een Opel Corsa 1.2 uit 2016, een "Franse" uitvoering.

(1) Wat betekent deze code? Ik kan het nergens vinden, ook niet in de handleiding van 284 pagina's. B-)
(2) Wat te doen om dit "probleem" op te lossen? :wacko:
(3) Ik stel je reactie zeer op prijs! Wil je daarbij aangeven of je dit zeker weet, of dat je vertelt wat je denkt / vermoedt? :dank-u:

Vriendelijke groet, Ton Bil

Dat de resterende levensduur van de olie 50% is. Op moment dat dit verandert in een text (Motorolie spoedig verversen) moet deze vervangen worden.

Dank, Haasje17. Je lijkt me een echte Opelexpert. Is er eigenlijk (online?) een plek waar ik zulke codes zelf kan terugvinden? Of hoe weet jij het?

Terug
Naar boven