zo. gister naar de loods gegaan en de klok verwisseld.
tevens het relay vervangen door een andere en een proefrit gemaakt.
na 500 meter ging k*tlampje weer aan.
terug naar loods.
voor de zekerheid ook de nokkenassensor vervangen ( op forum gelezen dat die valse melding kan geven op 29 )
weer testrit.
weer na 500meter lampje.....
toen geluisterd naar wim. en de 1.4 ecu erop gehangen. ook weer mijn startonderbreker aangesloten.
weer een testrit.
DE EERSTE KEER na ik geloof wel 20 testritjes dat het lampje NIET ging branden.
nog 5 kilometer doorgereden. en hij bleeft uit......
dus ik ga ervanuit dat het nu goed is..... ECHTER.... 2 dingen
ik wil hem 1 week testrijden ipv 5 kilometer dus deze week word hij ff de daily...
en ik vind hem op de 1.4 ecu echt minder lopen dan op de 1.6 ecu.
voorbeeld. als ik volgas wegrij in een bocht met de 1.6ecu ( en het lampje is uit ) dan slipt ie door, door alleen volgas te geven zonder met de koppeling te moeten spelen.( zoals ik het verwacht van een 1.6 16v....) vanaf 1500 toeren goed vermogen... maar als ik de 1.4 ecu erop heb dan moet ik volgas wegrijden en de koppeling te snel latenkomen voor hij doorslipt en lijkt het erop alsof vermogen pas boven de 3000 begint...
dus...... ik vermoed dat of op de 1.6 ecu een startonderbreker geprogrameerd moet worden.
of ik moet ergens in de kabelboom iets doorverbinden waardoor de 1.6 ecu gewoon werkt.....
want met de 1.4 ecu werkt ie zondermelding maar ik merk echt verschil in vermogen....
voor de duidelijk heid een plaatje bij het praatje.
de 1.4 16v ECU die er nu inzit en werkt op de X16XE
en de 1.6 16v ECU van de 1.6 16v zelf die lastig doet. maar wel beter rijd.
iemand enig idee wat het verschil tussen deze 2 is ?
je zal de snelheids draadjes van deze stekker aan elkaar moeten maken..
Willem
Welke zijn dit?????????????????? want ik wil echt liever 100 keer die 1.6 ecu erin hebben.......
dus willem zoals je ziet ben ik wel lekker eigenwijs. maar ik luister toch wel naar je.