• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

omega 3000 sportbak

eddepet007

Woont hier bijna
hoi ik was wel benieuwd of dr nog meerder zijn die een omega 3000 sportbak in hun sennie of senator hebben

bij mij ligt ie achter een 2.8

??

Wat bedoel je met sportbak:automaat of schakel??

Ik heb een C30NE 177pk met aisin warner 71LE bak in mijn Monza A2 zitten.

Een automaat van een Ommie A/Sennie B krijg je niet aan het lopen achter een carburateur teminste als het je lukt zal ie niet lang lopen.

Omdat iedere keer als de bak schakelt gooit de Motronic in samenwerking met de automaat bak electronica de ontsteking ff stil om zo geen belasting van de bak te krijgen.

En wat is een sportbak??

Wat zijn de overbrengings verhoudingen van de gangen?

Of beter gezegt wat voor type bak is het (R25/R28) en van welke motor/auto is ie afgekomen?

R28 (Sennie B 24V) 265 Getrag na 1983

1. 3,808 1. 3,822

2. 2,106 2. 2,202

3. 1,337 3. 1,398

4. 1,000 4. 1,000

5. 0,814 5. 0,813 (0,872 voor 1983)

R. 3,534 R. 3,705

Zoals je ziet is deze bak vergelijkbaar met de getrag 265 alleen meer aanpas werk:

kardanas

hydralisch naar kabel ombouwen

mm ik weet niet mij is verteld bij aankoop dat het een sportbak van een omega 3000 zou zijn

was wel nieuwschierig omdat ik het nog niet in monza s of senator a1/2 was tegen gekomen

er is geen sportbak voor een omega 3000, die bakken zijn of r25 of r28 en das met of zonder kabel

allemaal dezelfde overbrenging.

het eniogste wat een 3000 bijzonder maakt is dat ze bijna allemaal een sper hebben:P

origineel gepost door Jigsaw

de irmscher getrag misschien?

of hing die alleen achter de C40SE ?

Idd, alleen achter de c40se

Die zitten ook op de 2.4 en kosten geen drol. Ik heb 'm in mijn A manta gehad (R25). Ik was er niet kapot van, dus hij ligt nu in de oud ijzer bak.

hij zit bij mij achter de 24V (r25) en ook ik ben er niet kapot van maarja, het zit er nu eenmaal achter......

Nou, ik heb in ieder geval maar weinig problemen gehad met die R-bakken, nog gene stuk gereden.

En Louwe, de 3000's die ik in het verleden had gesloopt hadden wel allen sper, ook de 12V.

ik moet wel zeggen, die auto's waren allen uit Duitsland afkomstig.

Terug
Naar boven