• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Omega B Z2.2XE loopt slecht bij warme motor

Hallo Allemaal,

Sinds enkele weken heb ik een opel omega in mijn bezit waarvan ik wist dat er enkele dingen aan vervangen diende te worden.

Zo verbruikte de auto gemiddeld 1:100 aan olie en lekte koelvloeistof. Bij nader inzien was de koppakking overleden en de kop had een afwijking van .45. Ook liep de auto bij warme motor niet helemaal lekker stationair en bij het optrekken haperde hij onregelmatig tot ca 4500rpm waar hij plots helemaal weg viel om vervolgens bij ca 3500 rpm weer "aan te slaan" en het geheel te herhalen.

Na vervanging van de koppakking en het afvlakken van de kop had ik gehoopt dat het afgelopen was met het gesputter, maar niets is minder waar. Vandaag de auto terug gekregen van de garage en in eerste instantie reed de auto redelijk goed (een beetje onregelmatig stationair). Maar zojuist heb ik hem eens goed warm gereden en toen begon het hele verhaal weer opnieuw.

Er branden geen storingslampjes en ook met uitlezen is er niets gevonden. Heeft iemand enig idee wat dit probleem kan veroorzaken?

Mvg,

Terug
Naar boven