• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Onderdeel nummers van airbox en scoop

dion87

Post weleens wat
ik ben opzoek naar de onderdeel nummer van de Vectra C CDTi aanzuigbuis en de Astra CDTi luchtfilterbehuizing.

die weet iemand hier vast wel.. dus bij voorbaat dank

zijn al voorbij gekomen, weet dat baas j ze hier laatst nog ergens heeft neergeschreven, maar waar....

@RISL wrote:Ga je een directere beademing op LET maken?

das wel de bedoeling :P

@Baas J. wrote:Aanzuigbuis: 5834828, kost 15,45 ex

Box weet ik zo niet... gewoon vectra C CDTI zeggen, kost 100,- ofzo

100 euro?!?! damn, dan bestel ik em wel gewoon bij zon kitje

maar in elk geval bedankt voor dat nummer van die aanzuigbuis.

Ik ben bij mij ook van plan het deze winter een keer te gaan doen, maar is z'n vectra c CDTI aanzuigbuis ook nodig op een z20leh motor? Of is die daarbij al groot genoeg?

@dion87 wrote:@RISL wrote:Ga je een directere beademing op LET maken?

Wat denk je dan dat je voor zo'n kit betaald? ;)

@Baas J. wrote:@dion87 wrote:@RISL wrote:Ga je een directere beademing op LET maken?

Wat denk je dan dat je voor zo'n kit betaald? ;)

als ik zo kijk, en vergelijk die kits met en zonder die airbox, dan is dat geen 100 euro.

maja, hij moet er alsnog op komen

@Corsa_GSi wrote:

170 pond

Ze hebben hier op die site over dat die kit voor de z20let bedoeld is, ik neem aan dat dat toch ook gewoon op de z20leh pas of zit er toch verschil in?

Opzich niet zo heel duur, want er zit toch ook dat luchtfilterhuis bij of is mij engels toch niet zo goed. ;)

@astracoupeturbo wrote:waar sluit je de carterventilatie links boven dan op aan? of zet je hier een klein open lucht filtertje op?

Ej ja dat was me nog niet opgevallen, normaal word dat toch met een slangetje op die buis aangesloten.

Ik heb ook nog steeds een beetje me twijfels of je dan nog wel fansoenlijk je olie kan peilen

normaal zit dat inderdaad met een slangetje op de crossover aangesloten. maar nu zie ik niet of je hem bij de direct air intake kan monteren. bij sommige kan dat wel.

welke luchtfilterhuis heb je nu precies nodig? Lees over een Vectra C 1.9 cdti en astra H 1.9 cdti of zafira 1.9 cdti type? of zitten in deze auto's met deze motortype allemaal dezelfde luchtfilterhuizen?

alvast bedankt!

Terug
Naar boven