• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Onderdeel uit bumper..wie weet waar het hoort?

Bij het vervangen van een lamp uit de koplampunit van mijn Astra H 2007 viel me een polystyreen onderdeel tegemoed.

Geen idee, waar het wegkomt. Ik weet dat het achte de voorbumper hoort, maar waar precies?

Navraag bij de opeldealer leverde een nors: komt achter de bumper weg + een kostenplaatje voor het verwijderen en hermonteren van de bumper op. Zucht

GM artikelnummer: 13225774 .

Wie kan het me uitleggen? Of een plaatje, natuurlijk nog mooier!

TXL

daroon

ik gok op een van de plastic railtjes van de zijkant waar je de bumper op vastklikt voor je m weer vastschroeft ;)

maar alleen een onderdeelnummer zegt mij niets..

fototje?

ik gok op een van de plastic railtjes van de zijkant waar je de bumper op vastklikt voor je m weer vastschroeft ;)

maar alleen een onderdeelnummer zegt mij niets..

fototje?

Om die er op te krijgen moet je de voorbumper demonteren dan schuif je hem zo weer om je bumperbalk heen, er zit er eentje rechts en links.

Om die er op te krijgen moet je de voorbumper demonteren dan schuif je hem zo weer om je bumperbalk heen, er zit er eentje rechts en links.

OK. Duidelijk. Dan moet ik het kunnen oplossen.

Iedereen bedankt voor het meedenken! rdh bedankt voor de oplossing.

OK. Duidelijk. Dan moet ik het kunnen oplossen.

Iedereen bedankt voor het meedenken! rdh bedankt voor de oplossing.

Geen probleem :thumb je bumper zit in de wielkasten vast met 2x torx aan het binnen scherm aan beide kanten en de bumper zit geklikt aan de sparborden deze kan je voorzichtig los trekken.

Je grill moet je ook even los halen gezien daar onder nog 3 drukkers/torx zitten die ook los moeten, je gril zelf zit vast met 3 drukkers en dan kan je hem voorzichtig los trekken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

in60pf.jpg

qs9q2c.jpg

195uhh.jpg

11l680k.jpg

kapcb4.jpg

13z24r4.jpg

ezpouw.jpg

Geen probleem :thumb je bumper zit in de wielkasten vast met 2x torx aan het binnen scherm aan beide kanten en de bumper zit geklikt aan de sparborden deze kan je voorzichtig los trekken.

Je grill moet je ook even los halen gezien daar onder nog 3 drukkers/torx zitten die ook los moeten, je gril zelf zit vast met 3 drukkers en dan kan je hem voorzichtig los trekken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

in60pf.jpg

qs9q2c.jpg

195uhh.jpg

11l680k.jpg

kapcb4.jpg

13z24r4.jpg

ezpouw.jpg

Geweldig bedankt hiervoor.

Duidelijker kan het niet. Duidelijk zichtbaar hoe ze zitten gemonteerd.

Ga het dit weekend meteen herstellen.

Geweldig bedankt hiervoor.

Duidelijker kan het niet. Duidelijk zichtbaar hoe ze zitten gemonteerd.

Ga het dit weekend meteen herstellen.

Terug
Naar boven