• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ongeval zee bruggetunnel

De binnenring van de Amsterdamse A10 is zaterdagavond afgesloten geweest na een kettingbotsing waarbij 13 auto’s betrokken waren. De politie heeft laten weten dat één persoon gewond is geraakt.

Een bestuurder van een Opel Manta reed in de richting van de Zeeburgertunnel toen hij een klapband kreeg waardoor hij naar rechts in de vangrail reed. De auto kwam tientallen meters verder achterstevoren voor de ingang van de tunnel midden op de rijbaan tot stilstand. Twaalf personenauto’s konden niet meer op tijd remmen en kwamen met elkaar in botsing. Het gevolg was een enorme ravage. Er ontstond een kilometerslange file op de A10-binnenring Noord.

Rijkswaterstaat sloot de snelweg af met pijlwagens, het verkeer werd via de Zuiderzeeweg en Schellingwouderbrug omgeleid. Een groot aantal kraanwagens is ter plaatse gekomen om alle autowrakken weg te slepen. Het weghalen van de auto’s en het schoonmaken van de rijbaan heeft ruim twee uur geduurd. (Bron: AT5)

Blij dat het bij blikschade is gebleven. Als is het wel Opelblik wat hierbij schade heeft opgelopen :cry

heb ook al eens een klapband gehad rechts achter aan 160km/u gelukkig hebben alle vrachtwagens en andere auto's snel plaats gemaakt dat ik direct naar de pechstrook kon gaan zonder veel schade

Idd vroeg ik me ook af wie het was

Tja klapband is kut heb ik ooit 1 keer gehad op terug terug reis geloof van nh rit

Heb ook rechtsachter eens een klapband gehad bij het wisselen van rijstrook op de snelweg met 140. Gelukkig gewoon naar de vluchtstrook kunnen rijden. Zo kun je mazzel, maar ook flinke pech hebben.. Zonde van deze Manta, maar gelukkig geen gewonden.

Da's toch niet Jurgen hier van het forum ofwel?

Die heeft ook een spoilerloze kont met dikke bumper..

Wel zonde, was geen verkeerde manta als ik dat zo zie!

Das mooi pech hebben zo iets, zonde van die mooie manta. Maar er is toch wel weer iemand die t hart niet kan luchten en m weer opknapt? :angel

Terug
Naar boven