• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Onregelmatig trillen op stuur op snelweg

oomens94

Post weleens wat
Beste leden,

Mijn auto wil nog wel eens trillen in het stuur bij hogere snelheden. Logischerwijs denk je aan balanceren. Inmiddels aantal keer gedaan. Het was niet altijd weg, waardoor ik er op ben gaan letten.

Het ontstaat meestal rond de 120 km/h. Maar, lang niet altijd. Soms heb ik er geen last van, ook niet op iets lagere of hogere snelheid. De wegen lijken geen invloed te hebben op het verschijnsel (slecht wegdek/ goed wegdek).

Waar kan dit verder nog aan liggen? Het blijft natuurlijk een irritant verschijnsel tijdens het rijden.

Auto is een Opel Astra H Z16XEP!

Controleer eens of er geen bult in het loopvlak van 1 van je voorbanden zit. Dat heb ik namelijk gehad, maar dan bij 80km/u. Nu rondom 4 nieuwe banden en nergens last meer van. Bij het remmen nergens last van? Anders zou het ook nog kunnen dat er een remschijf krom is.

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

Als je banden uitgebalanseerd zijn.. Kijk eens naar de volgende dingen..
Uitlijning van de wielen
Stabilisatorstang delen
Lekke schokdempers

Heb het ook gehad, bleek de voorvelg minimaal krom te zijn. voorvelgen omgeruild met de achtervelgen en nergens meer last van gehad. (Later wel een keer nieuwe lm velgen gehaald :happy02: )

Dank voor de reacties!

Banden zijn wel uitgebalanceerd. Heb in één velg wel een tikje, maar dit zit achter.
Banden zijn verder niet oud, 2 stuks 2 jaar en 2 stuks half jaar.

Remschijven en blokken overal rondom vervangen in februari.

Verdenk wellicht schokdempers. Hoe kan de uitlijning dit veroorzaken? Dan trekt je stuur toch juist?

Ik weet dat het trillen van je stuur bij snelheden komt doordat je voorwielen uit balans zijn geraakt. Je velgen zijn dan ook beschadigd. Je zou dat eventueel kunnen laten bekijken :unsure:

Terug
Naar boven