• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ontstekingsprobleem!!!!!! help!!!!!!!!!

omega20000

Post weinig
ik heb een nieuwe bougiekabelset bestelt uit duitsland, levering heeft vertraging, dus de auto staat al sinds vrijdag stil.

ben op zoek naar 1 kabel zodat ik iig naar mij werk kan.

iemand een idee?!;)

net binnen gekregen, en gemonteerd, maar loopt beroerd, wie weet de volgorde op de dis?!

volgens mij is de bovenste rij 1 3 5 en de onderste van links naar rechts 1ste gaat naar het midden, middelste naar de 1ste tellende vanaf schutbord, en de derde naar de verste bougie (richting bumper)

heb ik het goed?!

ik heb de dis niet los gehaald, het zit achter de motor, dus de nummers zijn niet te zien, morgen maar loshalen dan......:hmmz

Bij deze

snap21.jpg

Peter

hey vega, helemaal top!! bedankt! ik heb zojuist dit gemaakt om te posten, eigelijk niet meer nodig maar post het toch maar om het verhaal compleet te maken.

origineel gepost door omega20000

hey vega, helemaal top!! bedankt! ik heb zojuist dit gemaakt om te posten, eigelijk niet meer nodig maar post het toch maar om het verhaal compleet te maken.

wel knap een knappe tekening :thumbup;)

Als je hem zo hebt aangeloten als je hem getekend hebt dan klopt er

idd niks van.

De zijde van de dis module die tegen het blok zit is de 5-3-1 kant

tegen het schutbord is de 2-6-4 kant daar zit ook de stekker.

Gr Jack

ik heb de dis getekend zoals hij gemonteerd zit, de 5 3 1 (heb met een lampje de cijfers gezien) kant aan schutbordzijde, de stekker zit bij mij links van de onsteking als je voor de auto staat.

origineel gepost door Jack-omegax3.0xe

Als je hem zo hebt aangeloten als je hem getekend hebt dan klopt er

idd niks van.

De zijde van de dis module die tegen het blok zit is de 5-3-1 kant

tegen het schutbord is de 2-6-4 kant daar zit ook de stekker.

Gr Jack

maar de 2 6 4 kant is goed aangesloten op het blok dus?!

oke en heb je ook de volgorde gevolgd op de klepdeksels?? op een van de twee staat een volgorde schema van de cilinders.

Anders zal ik morgen even bij mijn omega kijken.

Gr Jack

origineel gepost door omega20000

snap er geen bal van, dit is de situatie, wat is er fout?!

Je moet de 4 en de 6 omdraaien.

6

5

4

3

2

1

Als je voor de auto staat,

Is de volgorde van de cilinders.

Daar zit je probleem.Draai 4 en 6 maar om.

Gr Jack

ok dus de bougiedop die ik nu rechts midden heb moet rechts op de 1ste plaats tellende vanaf schutbord.

morgen meteen proberen het is donker nu, en ik heb helaas geen garage.....bedankt jack! ik zal hier ff posten of het gelukt is.

ontstekings volgorde = 123456

links = 135

rechts = 246

gezien vanaf de neus van de auto.

en hij heeft een ouder type dis met de ovale stekker die er waarschijnlijk aan de bovenkant ingaat aan de linkerkant.

de stekker zit idd links en gaat er van bovenaf in, als het droog is ga ik het nog een x checken. iig bedankt voor alle advies tot nu toe.:wors

staat ook erbij dat het van af de voorkant van de auto is.

Deze dis module heb ik ook.

DSC03495.jpg

cilinder volgorde staat op het rechter klepdeksel zonder de olie vuldop. tussen cilinder 3 en 5

Gr Jack

ja, ik heb dezelfde, het staat ook op de dis, en dan is het kabels volgen, drie verschillende lengtes voor elke kant. ik heb het echt goed aangesloten, verder heb ik alleen de manifold los gehad, en vier stekkers in totaal. geeft nog steeds geen teken van leven, nog een ander idee?

je hebt u2u jack!;)

Terug
Naar boven