• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Op COM hoe en wat?

Astra H OPC-Line

Post weinig
Hallo heb op mp een op-com gezien.

Weet iemand toevallig of je bij een corsa d daarmee ook het onderhoudsinterval kunt resetten?

En kun je ermee programeren ed bij bv astra H?

Heb geen ervaring met op com vandaar de vraag wat je er allemaal mee kunt doen?

Ik hoor de reacties graag.

Service interval > ja

Programmeren > verlichting, sleutels, ramen etc. (wat precies verschilt per auto en kan je het makkelijkst zien door de opcom eraan te hangen ;) )

Hetzelfde niet, bijv mijn sportknop activeren lukt niet met op-com wel met tech 2 en die heb ik weer niet :/

Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk

Updates? De setjes die jij voor 30 euro ziet zijn allemaal chinees, geen officiele setjes.

Updates is dus net welke gecrackte software er op internet verschijnt.

Over het algemeen kan je het volgende:

Comfortsluiting

Sleutels programmeren

Foutcodes lezen

Actuators testen

Km-stand en service interval

Bcm programmeren (variant configuratie)

Sensor waardes lezen

En nog veel meer. Maar het makkelijkste is: wat wil je er mee doen? Dan zeggen wij wel of het kan.

Tech 2 kan dus wel degelijk veel meer. ;)

Neemt niet weg dat iedere opel sleutelaar eigenlijk een opcom zou moeten hebben.

(zeker voor die 3 tientjes die ze kosten.... )

Tech2 goedkoopste was 650 euro, opcom orgineel 350 euro.

Die km stand kan maar een keer met op-com

KM stand moet je gewoon van af blijven. Dit zou je alleen maar moeten doen als je zelf

een ander KM teller monteerd. Gelukkig dan de Opel dealer ter aller tijde de echte KM's achterhalen met de

Tech 2. Het zou anders wel erg vervelend zijn als mensen met een Op-com hun eigen KM teller gaan aanpassen.

Och, ik heb het toch al minimaal 5 keer getest voor de lol ;)

Helemaal op 0 gezet, wat trouwens niet eens kan. Blijft altijd een 1 staan. Vervolgens op 999999 en toen weer terug op mijn km stand die hij hoort te zijn.

Vervolgens wilde maatje van me het ook zien. Heb ik die van hem naar 0 gezet en weer terug naar origineel.

Dat is al 5x en toch geen probleem hoor.

Maar blijf natuurlijk zo: km stand moet je niet mee knoeien, lekker origineel laten. :)

Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties allemaal.

Het zit namelijk zo heb 19 jaar gewerkt bij Opel en nu wordt mn contract niet verlengt vandaar de vraag over op com.

Heb er iets over gehoord en ken het verder niet.

Ben zoals al eerder bekend is Tech 2 gewent.

Zit er namelijk aan te denken om een op com te kopen.

Prijzen varieren nogal maar waar moet ik op letten bij aanschaf?

@BlueAstraG wrote:@iquick wrote:Die km stand kan maar een keer met op-com

2 keer :thumb

Maar wat je aangeeft klopt, het is beperkt.

Ooooooohhh waarom staat er bij mij dan let op kan maar eenmaal geprogrammeerd worden :/

Qua prijzen, ik heb em voor 35 euro. Uit zoetermeer werkt perfect.

Ik weet echt niet heb v1.39 maar goed ga het een keer proberen effe 1 km terugdraaien kan toch geen kwaad en dan weer proberen

Even vanonder het stof halen. Kan je met een opcom (goedkope chineese "brol") een originele radio aan en afmelden? alsook de gid display afmelden en de nieuwe cid display aanmelden? Radio en cid display komen uit dezelfde donorwagen

Terug
Naar boven