• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OP-Com Insignia 2014

Goedendag allemaal,

Ik ga zeer binnenkort overstappen van een Alfa 159 naar een Opel Insignia. Ik ben mij nu vooral op dit forum aan het inlezen.

Op de Alfa heb ik software (MultiEcuScan) en een kloon ELM327 connector waarmee ik zo'n beetje alles uit de auto kan uitlezen, foutcodes kan resetten, onderhoudsintervallen terugzetten, testen kan uitvoeren, enz.

Ik heb inmiddels begrepen dat bij Opel dit vooral met een OP-Com connector en software wordt gedaan. Ik zie echter ook steeds het jaartal 2010 voorbij komen als laatste jaar waarbij nog nuttige info uit het voertuig naar voren te halen zou zijn. Oftewel, ik weet het niet meer :scratch:

Is er een OP-Com kloon te koop waarmee het mogelijk is om zelf in een Insignia van 2014 de zaken uit te lezen en aan te passen? Indien ja, welke versie het beste?

:help:

Terug
Naar boven