• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OP-COM werkend krijgen

Ik heb een tijd terug een Op-Com gekregen met installatie CD erbij. Nu heb ik deze geïnstalleerd er zit ook een Engelse handleiding bij, maar kom ik helaas maar tot stap 3.

Na installatie kan ik het programma openen en moet ik het interface type selecteren, dat is gelukt. Vervolgens moet ik de interface testen. De hardware ligt al aangesloten maar is niet geïnstalleerd. Dus krijg ik de foutmelding "Please connect your interface to the USB port, or install the USB driver!" Het laatste dus.

2p7z8purxxpauq7moq1zalyknjbmb6k3.jpg

Als ik vervolgens in de installatiemap kijk bij drivers kom ik het volgende tegen:

ojwtt3k6rnkor0nq39ujf5rsddia4rwj.jpg

Op deze "DPinst" klikken heeft geen zin zowel x64 als x32. Ik heb een Windows 10 laptop x64 met een Intel i5, is deze software misschien te oud en mijn versie Windows te nieuw?

Als ik bij stuurprogramma bijwerken handmatig zoek, te zien bij bovenste foto, en ik selecteer de map drivers in het op-com bestand vind hij deze wel maar krijg ik de volgende melding:

3dyghc1dc4y3recvwuih39ee3swzocch.jpg

Wie kan mij helpen? Het is de eerste keer ik dit probeer aan te sluiten, heb het nodig om mijn Astra uit te lezen.

Groetjes!

Terug
Naar boven