• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OPC Y-spaak velgen bandenmaat ,Nu met kewl pics

CORSAGSI

Post weleens wat
Goedemorgen,

Ik heb een setje velgen gereserveerd, het gaat om de wel bekende OPC velgen Y-spaak ook wel het bekende sneeuwvlokje genoemd.

in de maten 245-19-35 nu vraag ik me af of de bandenmaat 245 geen problemen oplevert aangezien er meestal 235 op deze velgen ligt !

alvast bedankt voor de reacties.

Nu met kewl pics onder aan pagina !

greetz,

is het niet 245/35/19 en ja das 1 cm verschil toch?

anders even op google zoeken naar banden calculator dat is een excel bestandje kan je je huidige banden maat en de nieuwe invoeren dan zie je het verschil.

Erwin

edit link met programma:

Ik wil gewoon weten of dit niet ergens gaat aanlopen omdat er normaal 235 op deze velgen aangeboden wordt.

snap zelf ook wel dat dit 1 cm breder is !

greetz,

Is toch maar 5mm links en rechts dus kan geen probleem zijn, maar als ik het goed begrijp zijn het geen nieuwe waar komen ze dan onderuit ?

Jan

Kijken hoeveel ruimte er over is, dan weet je genoeg.

@ Erwin 1987: misschien heeft iemand dit eerder geporbeert en kon die vertellen of het aanloopt, daarom vraagt CORSAGSI dit.

Willem

origineel gepost door Erwin1987

dan nog vind ik het een snauwende reactie :thumbdown

de vraagstelling was ook of dit een probleem zou kunnen opleveren niet hoeveel cm breder dit is !

mijn antwoord was overigens niet snauwend bedoeld !

ik heb ze er trouwens opliggen nu,maar er liggen Ironman banden op en deze maken verschrikkelijk veel lawaai,tevens als ik een scherpe bocht naar rechts maak dan is er een piepend geluid te horen met scherp naar links sturen echter niet !

Dus ik ga maandag even op banden jacht,ik laat er dan trouwens wel weer 235 opleggen.

moet alleen nog een goedkoop adresje hebben !

greetz,

Heeft iemand er wel eens op gelet dat als je van lager dan 18 inch komt, dus 18/19/of 20 inch er op zet de binnen stuurstangen dikker zijn dan die voor 17 inch of kleiner? Ik wist dat ook niet, maar ben nu bezig met de inventarisatie om te weten welke onderdelen ik moet hebben voor een eventueel nieuw onderstel;

Draag arm

Stuurkogel

Stuurstang

Rubbers/bussen etc.

Stabilisatorstangetjes

Mij gevraagd wordt hoeveel inch er onder ligt omdat ze 2 type stuurstangen hebben.

Altijd handig om te weten lijkt mij.

Safe driving Jurgen

aangezien de meeste mensen hier toch fotogeil zijn,

bij deze een plaatje bij het praatje !:D

opcvelgenverkleind1.jpg

greetz,

Het staat supermooi corsagsi, maar eerlijk...hoe zit het met het comfort...daar ben ik erg benieuwd naar! ;) Denk er zelf ook aan om andere velgen te kopen, maar ik wil eigenlijk niet teveel aan comfort inleveren...deze zijn 19 inch....wat heb je aan het onderstel aangepast?

grt, Eric.

origineel gepost door forcemaple

Het staat supermooi corsagsi, maar eerlijk...hoe zit het met het comfort...daar ben ik erg benieuwd naar! ;) Denk er zelf ook aan om andere velgen te kopen, maar ik wil eigenlijk niet teveel aan comfort inleveren...deze zijn 19 inch....wat heb je aan het onderstel aangepast?

grt, Eric.

Jij hebt ze toch al :hmmz of is je avatar geshopt?

Terug
Naar boven