• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel astra 1.4 turbo benzine 120pk tikkend geluid

Ik heb een Opel astra gtc 1.4 benzine euro 6 met 120pk
nu hoor ik dat deze nogal tikt. Inlaatspruitstuk er toch maar eens afgehaald ik zie geen probleem. Ook kan ik de orange rubber nog zien, hij zuigt niet af aan het membraan op het kleppendeksel. Ik weet dat het wat normaal is dat deze tikken. Maar de mijne tikt wel wat luider. Zitten er soms in het inlaatspruitstuk ook kleppen die worden bediend?

Enige wat ik nog zie is dat deze precies wat is gebarsten waar deze aan elkaar word gelijmd in het fabriek dit kan je zien op,de foto.

enige wat ik
pjxvkppfzfdit2fbec9eqmd5ctrw3j3y.jpg
y2fyr1c9rabwjhoweaua58ev45aoh2pa.jpg
1ad9uq3do498ldl2cdnli68t84zwsucs.jpg
0rlz9lhp97bmtt0ke1v0f6zcdyo8gxxw.jpg
0d4nas5ti6v6p77anqojyzl8s133s7ai.jpg

De evap klep wil nog weleens gaan tikken. Zit boven aan het spruitstuk. Met lopende motor even stekker losmaken en kijken of het stopt.

Terug
Naar boven