Afgelopen vrijdag heb ik een caravan gekocht. Het was de bedoeling van Utrecht naar Groningen te gaan maar ben in Almere gestrand.
De motor van de auto is aan de kook gegaan. Anwb is geweest en zijn diagnose was dat stand 1 van de radiateur fan niet werkt.
De bovenste pakking is er uit gebrand en de auto heeft heel veel koelvloeistof verloren. We hebben de auto nog proberen te starten na een doorlus van de Fan naar de accu. De auto startte niet want er was totaal geen compressie meer. De auto is blijven staan in Almere en hebben we gisteren opgehaald met een auto ambulance.
Toen hij eindelijk thuis op de oprit stond heb ik gelijk even gekeken of er koelvloeistof in de motor is gekomen. Maar zowel op de oliedop & pijlstok zijn geen sporen van koelvloeistof.
Ik heb nu de volgende vragen:
- Is dit op te lossen met een simpele pakking?
- Is de kop mogelijk toch beschadigd? Zo ja, hoe herken je dit.
- Aangezien de kop niet lek is moet ik hem toch laten vlakken?
- Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten als ik het wil vervangen?
- Hoe herken je dat de kop kapot is?
De radiateurfan moet zowieso weer goed gaan en standje 1 van de fan moet ook gaan werken anders is hij zo weer aan de kook.
Waar vind ik deze zekeringen voor stand 1?
Graag jullie reactie liefst met foto of afbeelding.
Met vriendelijke groeten,
Peter
De motor van de auto is aan de kook gegaan. Anwb is geweest en zijn diagnose was dat stand 1 van de radiateur fan niet werkt.
De bovenste pakking is er uit gebrand en de auto heeft heel veel koelvloeistof verloren. We hebben de auto nog proberen te starten na een doorlus van de Fan naar de accu. De auto startte niet want er was totaal geen compressie meer. De auto is blijven staan in Almere en hebben we gisteren opgehaald met een auto ambulance.
Toen hij eindelijk thuis op de oprit stond heb ik gelijk even gekeken of er koelvloeistof in de motor is gekomen. Maar zowel op de oliedop & pijlstok zijn geen sporen van koelvloeistof.
Ik heb nu de volgende vragen:
- Is dit op te lossen met een simpele pakking?
- Is de kop mogelijk toch beschadigd? Zo ja, hoe herken je dit.
- Aangezien de kop niet lek is moet ik hem toch laten vlakken?
- Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten als ik het wil vervangen?
- Hoe herken je dat de kop kapot is?
De radiateurfan moet zowieso weer goed gaan en standje 1 van de fan moet ook gaan werken anders is hij zo weer aan de kook.
Waar vind ik deze zekeringen voor stand 1?
Graag jullie reactie liefst met foto of afbeelding.
Met vriendelijke groeten,
Peter