Ons opeltje heeft bijna 240 op de teller 2 jaar geleden gekocht en had een lekke kartepan dat is het enige euvel wat we ermee hebben gehad, tot nu heeft hij altijd goed gelopen geen olie of koelvloeistof verlies geen witte walm of rare geluiden. Soms op lange stukken alsof 1 cilinder af en toe niet mee deed . Maar het euvel is nu dat hij niet meer start en totaal geen compressie te lijken hebben, bij mij om de hoek zit een monteur die heb ik ernaar laten kijken en hij kwam tot de conclusie dat waarschijnlijk de koppakking lekt 3cilinders +-3 A4 bar en 1 10 bar. En dat er mogelijk nog een ander euvel zou kunnen zijn NL dat de kleppen(stoters) blijven hangen waardoor er geen compressie is. Hij krijgt benzine, vonkt draait als een tierelier en verder niks.ik heb ook iets gelezen over de krukascensor dat die een oorzaak zou kunnen hebben maar dan denk ik dan had er toch wel iets van compressie moeten zijn.voordat ik 500euro uit ga geven wil ik eigenlijk dingen kunnen uitsluiten of bevestigd hebben en ik weet ook dat dingen vaak giswerk zijn maar meten is weten daarom zou ik nog graag advies willen inwinnen om mogelijk m'n kosten te kunnen drukken. Want ik twijfel bij de kapotte koppakking, ik heb bij een vorige auto kapotte koppakking gehad witte walm, stinken, blauwe walm bij flink gasgeven koelvloeistof zuipen en dit doet de astra niet vandaar mijn twijfel. Wie kan mij overtuigen of vertellen hoe en wat er zou kunnen zijn
Mvg Richard
Mvg Richard