• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel astra G olie probleem grrrr

Hey hey.

Ik heb een opel astra G uit 99 1.6 met een olie probleem.

Als ik mijn olie bij vul tot het streepje staat die naar 2 weken net op de onderkant van me peil stok.

Nu hadden we de auto al op een brug gezet waar we een olie probleem tegen kwamen.

Het bleek dat kwik fit na olie verversen geen nieuwe ring er op had gezet dus dachten we daar zit het probleem.

We hebben een nieuwe ring op gezet met locktijd er op en gelijk de waardeloze kwik fit olie filter 2x zo klein de prullenbak in gegooid.

en origineel Opel filter terug geplaatst

Nu blijk dat ik nog steeds met een te hoog olie verbruik zit en we zien geen lekkage.

Soms als ik de dop er afdraai van me olie zie ik witte drap dat betekend water in je olie.

gekken is dat me koelvloei stof op pijl staat al langer dan 1 jaar

Ik rij pr maand ongeveer 2800 km met me auto

en heb 2 maanden geleden me bougie vervangen

weet iemand wat het probleem kan zijn.

Terug
Naar boven