• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel astra G sport klapt met optrekken/lekt licht olie.

inactief-lid

Post weinig
hallo,

ik had een een week geleden, een topic gemaakt dat ik me versnellingsbak kapot had,

er zit nu een ruilbak onder.. dus het is weer gerepareerd.

alleen hij klapt nog wel steeds als ik optrek.., het is net alsof de koppeling hem met een klap grijpt.. alleen de motor slaat niet af, zakt ook niet ver in de toeren terug,

het is ook te voelen in de auto en tijdens het (schakelen), niet 2 fast and the furious snel schakelen maar gewoon rap schakelen.. :p

kan het wezen dat er speling zit op de homokineten en dat dat dit veroorzaakt?

met vriendelijke groet mark

zijn de platen en de drukgroep en druklager ook vervangen? zo ja kijk eens of je

voorste baksteun (van bak naar voorbalk onder radiator) niet gescheurd is

die is in het ronde gedeelte van rubber was bij mij toen ook kapot samen met bak

maar heb toen ook gelijk een nieuwe koppelingset erin gezet zodat ik gelijk overal van af was

succes

Koppeling welke moeilijk schuift over de price-as is ook mogenlijk, grijpt ie een beetje plotseling aan.

Baksteun niet goed vast

Rubber voorste baksteun gaar (slecht van de garage als ze dat niet gezien hebben..

Willem

Terug
Naar boven