• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel astra x20xev

hoi,

ik heb een opel astra 2.0 16V X20XEV motor,

nu liep hij stationair niet zo heel goed (schommelend en uitvallen),

ik heb de LFR vervangen en nu is dit probleem opgelost,

alleen het probleem wordt veroorzaakt omdat er veel bruine derrie in de carterventilatie slangen zit, en zo de LFR weer vervuild,

ik heb deze slangen e.d. allemaal een tijdje geleden schoongemaakt, maar ik zie nu alweer dat het begint aan te koeken.....

wat is hiervan de oorzaak ?

bedankt alvast!

dus het is normaal dat ik 1 x per jaar een nieuwe LFR moet plaatsen vanwege de vervuiling ?

raar...., er zijn ook tutorials waarbij ik een soort filterbox kan plaatsen tussen een ventilatieslang, is dit geen uitkomst dan ?

Zou kunnen ken en weet ik niet, maar als je de slangen regelmatig schoonmaakt kost het je ook geen LFR !

hoi

nou het probleem is dat de slangen op den duur 'week' worden en beginnen te scheuren waardoor ik ze ook weer kan vervangen,

en het is niet optimaal lijkt me,

maar een ander vraagje, hoe zat het met zon gaatje boren is het gasklephuis ?

heb ooit zoiets gehoord....

dus het is normaal dat ik 1 x per jaar een nieuwe LFR moet plaatsen vanwege de vervuiling ?

raar...., er zijn ook tutorials waarbij ik een soort filterbox kan plaatsen tussen een ventilatieslang, is dit geen uitkomst dan ?

Zou kunnen ken en weet ik niet, maar als je de slangen regelmatig schoonmaakt kost het je ook geen LFR !

[rquote=1849565&tid=141136&author=sanderovergaauw] er zijn ook tutorials waarbij ik een soort filterbox kan plaatsen tussen een ventilatieslang, is dit geen uitkomst dan ?[/rquote]

Vast wel. Is origineel van Opel. Speciaal in de wereld geholpen wegens dit probleem.

Gewoon 1 halen bij de dealer en plaatsen ipv de slang aan de voorzijde!

hoi

nou het probleem is dat de slangen op den duur 'week' worden en beginnen te scheuren waardoor ik ze ook weer kan vervangen,

en het is niet optimaal lijkt me,

maar een ander vraagje, hoe zat het met zon gaatje boren is het gasklephuis ?

heb ooit zoiets gehoord....

Wat je kunt proberen is je gasklephuis reinigen, en ff goed kijken of het gaatje wat in een soort banjobout onder je gasklep zit ook goed open is..... Zon filterbox scheelt ook wel, heb er op het werk al verschillende gemonteerd... Succes!!!

[rquote=1849565&tid=141136&author=sanderovergaauw] er zijn ook tutorials waarbij ik een soort filterbox kan plaatsen tussen een ventilatieslang, is dit geen uitkomst dan ?[/rquote]

Vast wel. Is origineel van Opel. Speciaal in de wereld geholpen wegens dit probleem.

Gewoon 1 halen bij de dealer en plaatsen ipv de slang aan de voorzijde!

Terug
Naar boven