• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT)

RamSwa72

Post weinig
Nou hier komt hij dan zoals belooft, mijn topic over het moderniseren van mijn Camper (lees Vrijheid)

Om te beginnen in mijn hoofd draai ik hier mijn handen niet voor om, de uitleg.

Sinds Juli 2010 weet ik dat ik een zenuwenspierziekte heb , Hier door ben ik sinds Juli 2011 arbeidsongeschikt verklaart.

Dit was een zware dobber gezien ik een fantastische baan had als onderhoudsmonteur in een bedrijf wat onderdelen maakt voor de offshore en booreilanden.

Ik ging lachend naar mijn werk en kwam fluitend thuis , Tja ik hield van dat werk!

Heb mede hier door en zware periode gehad belande op een gegeven moment in een scootmobiel , dat was voor mij het punt dat het kaarsje even uit ging

Maar mede door de medici en psychologen en de medicijnen die ik nu gebruik kan ik mezelf aardig goed redden mist ik het maar met maten doe

Dat houd voor mij in een uurtje rommelen en drie uur rusten enz. enz. maar het blijft gewoon leuk om te doen (ben 41)

Omdat ik niet aan huis gekluisterd wil zitten hadden we besloten een camper te kopen , hadden eerst een Fiat Ducato Fendt camper , maar deze was in zijn hele omgang te zwaar voor mijn geen stuurbekrachtiging en een 5 handbak alles werkte zwaar aan die camper zowel het sturen als het remmen koppelen schakelen , Voor mijn dus funest .

3354h03.jpg

Toen kwamen we deze Hymermobil bouwjaar 1981 tegen een automaat en zonder stuurbekrachtiging reed ze verrassend licht,,,, Dus ik weer happy want kan de deur weer uit

Maar toen kwam de volgende verrassing er zit een 40 liter brandstoftank onder is die is na 200km sturen gewoon leeg dus guppy zo als ik de camper genoemd heb heeft erge dorst

De Bedford/Vauxhall 2.3L 80pk motor met TH180 automaat kon in de jaren 80 prima mee komen maar toen was een liter benzine ook nog betaalbaar !!

Plus als ik nu met het verkeer wil mee komen is het Pedal To The Metal ja ja dan haalt hij nipt de 90 KMH als je dan een vrachtwagen wil in halen geeft een hoop stressssss

Vandaar dat ik heb besloten er een andere schonere en minder dorstig krachtbron in ga bouwen (uit een Opel Omega x20se automatic 1995)

Heb nu een mooi blok in de tuin staan een X20SE met een AR25 automaat had net 170.000 gelopen maar onlangs nieuwe kop er op gezet dus kan nog wel een poosje mee

Afgelopen weekend al begonnen aan het knippen van de draadboom die onder het dashboard zat tja comfort systemen heb ik niet nodig

Het gaat mij er om dat ik een werkende draadboom krijgen denk ook wel dat het mij gaat lukken

Ook zet ik het klokken werk van de omega over in Guppy

wordt vervolgd

Terug
Naar boven