• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Corsa 1.2 Swing hoog toerental probleen

In 2009 mijn Opel Corsa 1.2 Swing in NL gekocht en meegenomen naar Spanje, waar ik woon. In december radiator vervangen en de gastoevoer (?) omdat de auto terwijl ik stilstond, tot 2000 toeren maakte.

In januari hetzelfde probleem met die gastoevoer, de regulador was dus net vervangen. Terug naar Opel garage die zei dat het nu een ander probleem was, de ECU zou vervangen moeten worden, kosten 1000 euro en nog wat.

Onze eigen garage (die aantal merken onderhoudt) heeft 'm nu staan, en zegt dat de ECU niet vervangen kan worden, want dan kloppen de sleutels niet meer.

Inmiddels contact opgenomen met de garage waar ik 'm in 2009 gekocht heb, die schrijft dat bij dit type nog nooit is voorgekomen (bij zijn weten) dat ECU vervangen zou moeten worden en heeft het over een vacuümlek.

Wie o wie kan mij op deze gegevens wat verder helpen, zodat ik goed gedocumenteerd naar de garage kan :-)

want om nu met deze auto naar Nederland te gaan rijden ... (alhoewel ik soms meer vertrouwen heb in de kennis van nederlandse garages)

Wat is de motorcode en het bouwjaar?

Een swing is volgens mij een typeaanduiding van voor 2000, kan dat kloppen?

ik denk dat het bouwjaar 1998 of 1999 is; motorcode weet ikniet. Denk dat de originele nederlandse kentekenbewijzen in auto (dus in de garage) zitten; dan zou ik die eruit moeten gaan halen. Zijn deze gegevens cruciaal?

hmm, de auto is ingevoerd in Spanje en heeft een spaans kenteken, valt dus weinig op te zoeken. Ik zal eens de Nederlandse kentekenpapieren uit de auto gaan halen en hier vermelden

Terug
Naar boven