• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Corsa B 1.4 '96. Bokt, 1 cilinder valt uit, zelf v

Hallo leden,

Ik ben een meisje van 20 en ben een beetje het spoor bijster met m'n auto.

Ik heb een Opel Corsa B 1.4 uit '96 gekocht. Hij heeft enige tijd goed gereden, maar na het tanken begint hij heel slecht te rijden. Hij bokt, loopt soms op 3 cilinder, stinkt naar benzine en de tank zuigt vacuüm.

Het vacuüm zuigen is gelukkig opgelost.

Alleen het bokken niet. Ik heb de luchtfilter schoongemaakt, net als de stationair toeren regelaar en ik heb de EGR weer aangesloten. Deze zat dichtgemaakt met een stukje blik o.i.d.

De auto stonk niet meer, liep weer regelmatig en het bokken was weg.

Ik ben toen wezen tanken, toen was het weer mis. Hij bokt weer, loopt op 3 cilinders..

Ik ben het spoor een beetje bijster op 't moment.

Nu is er nog 1 detail. De auto heeft het vele malen erger wanneer het regent. Ik heb al 't een en ander gelezen/gehoord over een BDP sensor? Deze zit wel zo, dat hij behoorlijk nat kan worden. Zou dit het probleem kunnen verergeren? Het is wel gigantisch eng. De auto versneld vanzelf. Hij valt uit bij optrekken, dus er zit niks anders op dan met spinnende banden weg te scheuren. Het andere moment houdt hij bij het rijden ineens in en vervolgens versneld hij zelf weer. Er is geen pijl op te trekken. Dit heeft hij ook bij droog weer, maar dan toch minder erg.

Het lijkt er op dat het iets met de elektronica te maken heeft. Nu is er geprobeerd om 'm uit te lezen, maar helaas kon het kastje geen contact maken. Dit kan aan m'n auto liggen, maar ook aan 't kastje.

Is er iemand die nog enig idee heeft wat dit kan zijn en hoe dit opgelost kan worden?

Heel erg bedankt!

M'n auto;

1247146896_5_4BQ3.jpeg

Terug
Naar boven