• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Corsa C homokineet past niet !?!

Hallo,

Ik heb sins kort mijn tweede Opel Corsa C :thumb

Maar de homokineet aan de linkse wielzijde is aan vervanging toe.

Daar begint het probleem---

De homokineet die er afkomt heeft als vertanding 22/22

Maar bij de winkel krijg ik telken een homokineet met als vertanding 22/28 en deze past dus niet

Wat gaat hier nou telkens verkeerd

Misschien hebben jullie een idee

Auto info is als volg:

De auto is een import van Duitsland

Opel Corsa C BJ2002 (3 cilinder / 1l)

Kenteken 4-XTZ-67

bij fsrs ff van de site gehaald ter info..

Toepassing:

Corsa-B X10XE / X12XE

Corsa-C Z10XE / Z10XEP / Z12XE / Z12XEP

Buitendiam.78mm; Constante snelheid askoppeling; Met ABS ring; Buitenvertanding wielzijde 22; Binnenvertanding wielzijde 28; Diam. O-ring 52mm; ABS ring 29 tands

komt dit overeen met wat er op/aan jouw corsa zit??

Nee helaas niet wat de vertanding komt niet over heen

De vertanding die ik er op heb zitten is buiten 22 / binnen 22

Losse homokineten kan ik ook niet vinden in 22/22. Wel een complete as.....

De GKN 304400

heeft een vertanding van 22 buiten en 22 binnen :thumb

Deze zijn toch erg duur een complete as ?

Plus zo ver ik weet geven ze dan alleen de vertanding aan van de as aan de diff.zijde 22 en aan de wiel zijde 22

Maar niet de binnen zijde (waar de homokineet op de as komt)

Ik kom toch op het punt van waarom de as ook vervangen terweil alleen de homokineet stuk is? deze zijn ook aanziendelijk goedkoper dan een komplete ass

Kom ik toch weer op mijn originele vraag terecht waarom krijg ik telkens de verkeerde mee (22/28) terweil er 22/22 onder vandaan kwam deze vraag konden ze bij twee verschilde onderdelen winkel ook niet beantwoorden

heb jij de vertanding getelt van de bakzijde of van het tussenstuk waar je homokineet opzit?? misschien een "no shit sherlock" type vraag

Hij heeft die van de AS geteld. Ook al bij de opel dealer geweest? Vermoed dat je daar wel de juiste krijgt.

Is dat niet het geval denk ik dat er een imitatie as onder zit. Welke dus andere vertanding heeft als origneel.

@amilo101 wrote:Ik kom toch op het punt van waarom de as ook vervangen terweil alleen de homokineet stuk is? deze zijn ook aanziendelijk goedkoper dan een komplete ass

Kom ik toch weer op mijn originele vraag terecht waarom krijg ik telkens de verkeerde mee (22/28) terweil er 22/22 onder vandaan kwam deze vraag konden ze bij twee verschilde onderdelen winkel ook niet beantwoorden

Liever duur als niet te koop.....

@Fearless wrote:@amilo101 wrote:Ik kom toch op het punt van waarom de as ook vervangen terweil alleen de homokineet stuk is? deze zijn ook aanziendelijk goedkoper dan een komplete ass

Liever duur als niet te koop.....

:afro :afro :afro :afro :afro

Terug
Naar boven