• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Corsa C MT/AT 2002 Loopt erg stug, bokt met geen foutcode

Misschien is het wel (deels) gevolgschade van te lang met de olie doorrijden of niet helemaal optimale olie, want je hebt redelijk wat black sludge achtige vervuiling zitten.
Ieder moet doen wat ie wil, maar ik ververs met de best mogelijke olie om de 10.000 km bij al mijn auto's, gebruikt originele filters en ze blinken als een spiegeltje van binnen. Ik denk dat dit zich lange termijn terugbetaalt.

Gr,
The Duke

[quote quote=18393871]Misschien is het wel (deels) gevolgschade van te lang met de olie doorrijden of niet helemaal optimale olie, want je hebt redelijk wat black sludge achtige vervuiling zitten. Ieder moet doen wat ie wil, maar ik ververs met de best mogelijke olie om de 10.000 km bij al mijn auto’s, gebruikt originele filters en ze blinken als een spiegeltje van binnen. Ik denk dat dit zich lange termijn terugbetaalt. Gr, The Duke[/quote]

100% met jou eens!
dit bewijst dat onderhoud erg van belang is.
Ik heb vaak goedkope troep gebruikt of de filters en andere onderdelen maar ook veel te lang doorgereden met dezelfde olie, ja,dat is indd waar.
Het is een beetje luiheid :-(
Het is echt beter om goed naar kwaliteit te kijken als het om filters, Koelvloeistof en olie gaat

Misschien alles eens goed doorspoelen
Ik houd jullie op de hoogte

Hallo allemaal

Als het goed is krijg ik morgen mijn onderdelen
Dan wordt het klussen in de weekeinde

ik hoop dat het snel aankomt want het heeft nu ongeveer 3 weken geduurd

het beste allemaal

Hallo allemaal

Hij loopt weer als een zonnetje

Het was de Ketting spanner, gelukkig voor zover ik kan horen en merken geen schade aan de motor.
De multi-riem en spanrol ook vervangen.

Ik heb de olie druk en de brandstof druk nog niet gemeten maar ik heb voor nu geen olie lampje zien branden tijdens het rijden.
De brandstof Meter die ik heb, draait de slang niet volledig op de Brandstof ventiel waardoor ik drukverlies heb tijdens het testen
ik moet een andere sluitring hebben die wat dikker is!

Bij deze wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie geweldige adviezen en toewijding wat heeft geresulteerd bij het oplossen van mijn probleem.
Ook mijn vrouw is jullie erg dankbaar.

dank je wel
:dank-u: :dank-u:

Terug
Naar boven