• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Corsa D 2010: CarPlay-systeem inbouwen?

Dag allen,

Momenteel zit ik te overpeinzen of het wel of niet zinvol is om een CarPlay-systeem te installeren in mijn Opel Corsa D 1.2 uit 2010. Het lijkt me op het eerste gezicht erg handig om via een dergelijk systeem mijn iPhone te kunnen gebruiken. Ik heb CarPlay nog niet in real-life gezien, dus ik weet nog niet alle ins en outs. Is er iemand die CarPlay heeft ingebouwd in zijn of haar (oudere) Opel? Ik ben benieuwd naar de ervaringen.

De vragen die ik heb:

Kan een CarPlay-systeem ingebouwd worden in een Opel Corsa uit 2010?
Wat is een aan te raden merk + model, meegenomen dat het systeem ook Android Auto moet ondersteunen?
Ik wil dan ook graag wel een of twee microfoons op strategische plekken plaatsen in de auto, worden die over het algemeen meegeleverd met dergelijke systemen?
Kun je als je geen smartphone koppelt aan zo'n systeem, wel gebruik maken van de radio?

Tips, tricks, adviezen, do's en dont's van harte welkom!

:toppie:

Als je een aftermarket radio kan vinden met Carplay dan kan je die inbouwen.

De meesten zetten er een android radio in.

Dank voor je reactie. Er zijn ook modellen die beide ondersteunen, niet waar? Android Auto alleen is voor mij geen optie, ik ga voorlopig niet van de iPhone afstappen.

Terug
Naar boven