• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel corsa d remt rechts voor niet meer

ik heb een opel corsa d van 2010 1.3 70 kw in een bij het remmen rok de auto naar rechts .

thuis gekomen en beginnen te zoeken het rechter voor wiel remt niet

had alles choon gemaakt (klauw en remblokken) gekeken of ik druk kreeg via de ontluchting nippel

hier kwam ook geen druppel olie uit

toen maar de rubbere leiding er tussen uit gehaald

mss was deze langs binnen kapot maar daar achter had ik ook geen olie als het rempedaal werd onder gedrukt

heeft iemand dit ooit alle eens aan de hand gehad weet niet drek waar het kan aan liggen

mvg matthias

idd.. als je auto naar rechts trekt vertraagd het rechter wiel.. maar heb je de auto bij een garage op de remmentestbank gezet om te kijken hoe groot het verschil is?? als het een klein verschil is kan het versleten/verglaasde remblokken zijn

is het verschil groot dan in de remklauw bij de zuiger kijken of daar vloeistof uit lekt als de seals kapot zijn.. en anders je abspomp/verdeler waar een solenoïde van vast zit ( als dit laatste klopt ik weet zo snel de benaming niet)

Aan Bart de remklauw werkt perfect getest met perslucht

Heb de leidingen juist losgemaakt aan de rempomp en hier heb druk en achter de abs niet het en een blokade in de ijzeren leidingen lijkt me ook sterk dus zat ook aan de abs te denken bij het uitlezen geeft hij hier geen fouten op

Als je de remleidin loshaalt, komt er dan wel remvloeistof uit bij draaiende motor en repedaal bedienen??

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Nee helemaal niks niet met draaiende motor of als de motor stil ligt als de motor draait zakt het rempedaal wel maar er komt nog geen remvloeistof uit de leidingen

Terug
Naar boven