• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Corsa Root cause investigation

Geachte allen,

Naar aanleiding, van ongeveer, in het kader: Ik ben het totaal kwijt. Wilde ik even mijn spreekwoordelijke ei kwijt op dit forum:

Ik heb een Corsa B uit het jaar 2000 en een ecotec motor. 1.4 16V Automaat.

De laatste weken/maanden heb ik enorm veel last van een haperende motor. Dit komt voor als volgt:

Tijdens een vroege koude morgen, vind mijn Opel Corsa het niet leuk om zo vroeg gestart te worden. Hij hapert vaak en moet hem regelmatig opnieuw starten.

Als ik gas geef, blijft mijn toerental hangen en maak ik geen vermogen.

Als ik 10 a 15 minuten warm ben gedraaid gaat het prima als ik eenmaal de 20 km/hr grens voorbij ben.

Vanaf de 80 km/hr tot de 100 km/hr schokt mijn auto als een bezetene. Mijn auto gaat niet harder dan 100km/hr en 3000 Toeren. Hij stagneert.

De auto is APK gekeurd tot december 2012, dus ik wil er graag nog een jaar mee rijden.

Ik heb het probleem aan de automonteur voorgelegd, maar hij kon (dmv een computer aansluiting) geen storingen vinden op het boordcomputer.

Hij heeft eind 2010 een beurt gehad en de olie + filter heb ik onlangs vervangen.

Niemand kan iets voor mij betekenen (of het moet klauwen vol met geld kosten).

Ik wil graag een "first time right" reparatie doen, omdat dit autootje gewoon niet veel meer waard is. En ik nog niet het geld bij elkaar heb voor een Insignia.

Help o Help o Help!!!!

Klinkt als ontstekingsproblemen. Zou de kabels en bougies eens nalopen. Koude morgens hedendaags = vocht....

Wat jeroenk al zegt. Waarschijnlijk bougies en/of bougiekabels.

Pak eens een plantensproeier en als de motor loopt even met de plantensproeier op de bougiekabels sproeien. Alssie gaat haperen heb je de oorzaak te pakken.

Ja, die richting wilde ik al op gaan, maar heb gewoon `nul` verstand van auto´s op dat gebied.

Ik ga eens hulp zoeken .. In iedergeval bedankt!!

@OpelNewbie wrote:Ik kom uit Spijkenisse ... ik ga zondag even bij een andere "noob" langs .. twee weten er altijd meer dan één :D

Mocht die dezelfde auto hebben wissel het zaakje eens (sowieso de kabels)....

Terug
Naar boven