• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Insignia A20NHT vraagjes

Hallo, sinds een aantal dagen in bezit van een Insignia automaat met de 2.0T A20NHT.

Ik wil graag dingen weten waar je op moet letten bij een 2.0T en wat kwaal is van deze motoren, en wat er vaak kapot gaat zodat ik dit kan nakijken of dit kapot is zodat ik het kan gaan vervangen. Maar ook moet er bv sowieso iets vervangen worden bij deze motoren (bijvoorbeeld carterventilatie bij sommige auto merken) omdat dit bv dicht slip van de olie of vaak kapot gaat

En automaat bak wil ik graag olie laten verversen, moet dit bij een bepaald bedrijf of opel dealer of kan dit gewoon bij de lokale garage?

Dat is die zeker. Mooi onderhoud beurten gehad op tijd. Dus zolang olie gewoon goed bij gehouden is, warme motor etc moet het goed komen.

Nog een vraag als IEMAND die kan beantwoorden 9 van de 10keer werkt mijn cruise control niet. Heb alles al geprobeerd. Is het een kwaaltje met de knoppen?

ik ben al ergens tegen gekomen (weet niet of het klopt) dat er geadviseerd word om de ketting iedere 60.000km te vervangen.

nogmaals weet niet of dit klopt

Is geen interval voor, je hoort het vanzelf als ie eraan zit te komen, altijd met je deur open starten.

En tijdig olie verversen.

Terug
Naar boven