• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel kadet combo

hallo forum. ben in het bezit van een kadett combo 1.3 s automatic. mijn vraag is die, mijn deurrubbers zijn versleten en ben op zoek naar vervanging van de rubbers. is er iemand die weet waar ik die uithalen kan en wat ze kosten, ik zit namelijk niet meer droog. kan ook tweede hands zijn, of is dat niet aan te raden. bij voorbaat dank u.

hallo jblfreak kadetje-89. bedankt voor jullie reactie op mijn vraag. ik zou graag willen weten waar ik die deur rubbers zou kunnen uithalan, of kopen. ik ben alle slopen afgelopen maar niets te vinden. wat is eigenlijk een 4 deurs HB en een 4-deurs station ken ik niet thuis brengen. heb er nu van een vectra erin maar lekt van alle kanten. dank jullie.

hoi hoi een 4 deurs hb is het model van de auto van jblfreak zn profielfoto en 4 deurs station is gewoon een lange viersdeurs auto.en anders ff googlen voor de plaatjes van het model.ben niet echt thuis met foto,s loaden.

OPELKadett-E-4Doors-medium-1013_3.jpg

dit is een 4 deurs sedan

Opel_Kadett_Kombi_front_20071212.jpg

dit is een combi,station/caravan

Opel_Kadett_E_side.jpg

en dit een 5 feurs HB (hatchback)

van deze modellen kan je zo de deurrubbers gebruiken.

het beste kan je hem dan van een kadett station 3 deurs nemen aangezien de combo ook 3 deurs is

en de combo op onderstel van station gemaakt is :thumb

Een combo heeft "kleine" portieren gelijk aan de 4/5-deurs versie's.

De 3-deurs versie's hebben "grote" portieren.

@D-gek wrote:Een combo heeft "kleine" portieren gelijk aan de 4/5-deurs versie's.

De 3-deurs versie's hebben "grote" portieren.

dat bedoelde ik dus ja,combo 3 deurs heeft dezelfde deuren als de 3 deurs hatchback

hey,

ik heb er normaal nog liggen van sedan en cabrio. moge weg voor een zacht prijsje. zal er morgen is naar kijke.

mvg

Je moet dus NIET de rubbers hebben van een 3 drs of cabrio maar van een 4/5 drs ;) Combo heeft de deuren van een 4/5 drs en niet van een 3 drs :thumb

Het beste is om nieuwe te nemen. Combo`s zijn nogal slordig geassembleerd (Engeland). Daarom zitten er grote kieren tussen portieren en de carrosserie. Als je gebruikte neemt, kunnen die te slap zijn zodat ze de kier niet goed afdichten.

@asconahobbyist wrote:zijn die deurrubbers niet anders? volgens mij zat daar ook een rubber flapje aan de deur zelf,zoals bij veel japanners.

hier zit iets van waarheid in maar:

dat flapje zit op de caros geplakt

maar van een nexia kan evt ook

ik heb een 3 deurs kadett combo daar wil,ikmgraag de reurrubbers van hebben links en recht voren, die lekken.

Dan kan je rubbers gebruiken van een 4/5 drs model Kadett E. Links en rechts zijn hetzelfde. Kosten nu bij Opel Classic Parts € 30,- p/st. excl verzendkosten.

Inderdaad de deurrubbers van een 4 of 5 deurs pakken, Duss:

Kadett-E Hatchback 5deurs

Kadett-E Sedan 4deurs

Kadett-E Station 5 deurs.

Passen prima

Van de 3 deurs passen ze niet, Duss:

Kadett-E hatchback 3 deurs

Kadett-E Station 3 deurs

Passen dus NIET!!!

Van een Daewoo nexia 5 deurs Hatchback en een Sedan passen ze ook.

Willem

Terug
Naar boven