• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Kadett C restauratie

hallo, ik ben 17 jaar en ik heb pas een Opel Kadett C coupé uit 1976 gekocht. ik wil er met mn 18e mee rijden en naderhand opknappen en ombouwen, ik heb er al wat aan gedaan maar ik ga vanaf nu een topic bijhouden van de restauratie en ombouw. :applause02:

j2buyi284csj9s64nbncbxty2cpe50ee.jpg

nu ligt er een 1.2s motor in met een dubbele carburateur uit een 1.1 Opel Kadett B, de motor loopt mooi maar ben van plan binnen een jaar er een c20xe of een 2.0 gsi in te leggen.

lipmkicrpwid6isu2v5cq3zbwnnnq9m1.jpg

ik ben begonnen met het aanpakken van de probleempjes waardoor de Kadett niet door de apk zou komen, dit zijn: de remmen lopen aan en sommige remmen doen het niet, de uitlaat heeft 2 lekken, gat in de draagbalk in de achterbak, gaten onder de bevestiging van de stoelrails en de bandjes waren uitgedroogd.

ik ben begonnen met het aanpakken van de remmen, met een hamer kom je een heel eind, voor de rest heb ik de remklauwen en de cylinders in de trommels schoongemaakt. alle remmen werken en ze lopen bijna niet aan.

pe07uyykvjczel2bbzajx8kptbqic2xr.jpg

na de remmen ben ik me gaan focussen op het vinden van roestplekken en inzien wat er allemaal moest gebeuren om dit op te lossen. achterin zat een vrij groot gat in de chassisbalk.

satnrhjpk3an1sjlfb5jrnn07r7571pp.jpg

5dz5z097o0z64l27cxtr5rmnkqcsl5ug.jpg

nu een beetje duidelijk is wat de schade in de achterbak is ben ik gaan kijken naar de cabine waar onder de stoelrails roest zat. dit heb ik meteen weggeslepen met de staalborstelkrop en behandeld met roest omzetter.

pq3wd35e57ga5hfc8p67ev5ct2usnjg2.jpg

aan het voeteneinde van de bijrijder zit ook een slechte plaat.

u1seq9g0k45x83zdnewkaeuy4wpd0nmk.jpg

nu alle roest bekend is ben ik plaatjes gaan maken die over de verroeste plekken komen. ik ben begonnen met de bevestigingsrails van de stoelen.

drzvt9j24rn63lgjexmfvnwisqspsz3w.jpg

2z0yaq3ov9vucfchxfzksyyu4u70h7wa.jpg

de chassisversteviging en de plaat in de kofferbak heeft mijn broer er meteen ingelast (ik begin pas net met leren lassen dus ik laat dit liever door iemand doen die wat meer ervaring heeft :good: ).

koydvaun3c1kinc97jcuibuwjc5bh7vr.jpg

Terug
Naar boven