• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Monza verlagen (voorkant)

hoe ga ik het beste te werk voor een monza vooraan te verlagen met die veerpoten

heb wel al auto s verlaagd maar nog nooit een monza

grtz chriske

Bij mij zitten er achter senator B veren en schokbrekers onder, passen gewoon alleen de schokbrekers heb ik de busjes uit geboord zodat ze over de asjes van de achteras passen.

bij mij moest die wat hoger komen met de gastank achterin !

Bij mij zitten er achter senator B veren en schokbrekers onder, passen gewoon alleen de schokbrekers heb ik de busjes uit geboord zodat ze over de asjes van de achteras passen.

bij mij moest die wat hoger komen met de gastank achterin !

Lol E36 veren halen je monza erggggg veel omlaag....ik denk zelf teveel en dat je de verlaging tegen moet gaan...

Lol E36 veren halen je monza erggggg veel omlaag....ik denk zelf teveel en dat je de verlaging tegen moet gaan...

Net voor een schappelijk prijsje 2 standaard e36 veren gehaald. Zo op her eerste gezicht zijn ze vrij hoog. Maar misschien zijn ze een stik minder stug. Morgen maar eens kijken naar het resultaat.

img20111221002330.jpg

Die 2 zwarte veren zijn E36 veren die onder een 318I vandaan komen. Vind ze wel vrij hoog? Of zakken ze behoorlijk ver in?

Net voor een schappelijk prijsje 2 standaard e36 veren gehaald. Zo op her eerste gezicht zijn ze vrij hoog. Maar misschien zijn ze een stik minder stug. Morgen maar eens kijken naar het resultaat.

img20111221002330.jpg

Die 2 zwarte veren zijn E36 veren die onder een 318I vandaan komen. Vind ze wel vrij hoog? Of zakken ze behoorlijk ver in?

Na het gehobby van vandaag even een plaatje geschoten van de 3 veren naast elkaar:

img20111222190307.jpg

Links een GSE veer, midden een E36 318I veer, en rechts een originele A2 monza/senator veer.

Die GSE veer is 1,5 cm korter dan de bmw en standaard A2 veer.

Echter heeft de BMW veer 5 windingen en de GSE en A2 veer 6 windingen.

Hoop echt dat die BMW spiralen flink inzakken, anders moet de boel er weer onder weg :afro

En wat geeft een beter weg gedrag, gasdempers of olie schokdempers? Kan nog kiezen voordat ik de boel er onder zet.

Na het gehobby van vandaag even een plaatje geschoten van de 3 veren naast elkaar:

img20111222190307.jpg

Links een GSE veer, midden een E36 318I veer, en rechts een originele A2 monza/senator veer.

Die GSE veer is 1,5 cm korter dan de bmw en standaard A2 veer.

Echter heeft de BMW veer 5 windingen en de GSE en A2 veer 6 windingen.

Hoop echt dat die BMW spiralen flink inzakken, anders moet de boel er weer onder weg :afro

En wat geeft een beter weg gedrag, gasdempers of olie schokdempers? Kan nog kiezen voordat ik de boel er onder zet.

hier zie je mijn monza met verlagings setje van mantzel voor en achter.

02122011524.jpg

en hier onder zie je voorkant nog steeds mantzel achter kant origineel van monza ( dank je wel peter777 voor de veren )

voor mijn gevoel en rij gedrag staat hij perfect en rijd ook zeer goed.

Foto229.jpg

je zou bijna zeggen dat je het verschil niet ziet maar wel merkt ook bij drempels gelukkig.

:thumbup

hier zie je mijn monza met verlagings setje van mantzel voor en achter.

02122011524.jpg

en hier onder zie je voorkant nog steeds mantzel achter kant origineel van monza ( dank je wel peter777 voor de veren )

voor mijn gevoel en rij gedrag staat hij perfect en rijd ook zeer goed.

Foto229.jpg

je zou bijna zeggen dat je het verschil niet ziet maar wel merkt ook bij drempels gelukkig.

:thumbup

Ik vrees nu het ergste qua drempels voor mijn monza :) Maar staat goed! Als je de zomer wielen er onder gooit dan is het helemaal strak! (Die winter gaat echt niet meer komen)

Ik vrees nu het ergste qua drempels voor mijn monza :) Maar staat goed! Als je de zomer wielen er onder gooit dan is het helemaal strak! (Die winter gaat echt niet meer komen)

Kunt um altijd ophogen zoals ik dat gedaan heb....

Heb je misschien een foto?

Ben zelf benieuwt hoe een serie E36 veer uitziet op een Monza

Kunt um altijd ophogen zoals ik dat gedaan heb....

@GSE wrote:Kunt um altijd ophogen zoals ik dat gedaan heb....

Ik heb alleen de mantzels achter gemonteerd de voorkant van de auto is nog helemaal kaal, geen blok/bak en geen ophanging. Ga eerst de veerpoot koepels nog lassen en dan boel weer in elkaar zetten :) . Gaat nog wel een maandje duren vrees ik ;)

@GSE wrote:Kunt um altijd ophogen zoals ik dat gedaan heb....

Ik heb alleen de mantzels achter gemonteerd de voorkant van de auto is nog helemaal kaal, geen blok/bak en geen ophanging. Ga eerst de veerpoot koepels nog lassen en dan boel weer in elkaar zetten :) . Gaat nog wel een maandje duren vrees ik ;)

Terug
Naar boven