• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel record van diesel naar benzine of moderne diesel??

wij hebben een opel record 2.3 diesel 1980( moter loopt perfect ) en heeft 64000 km gelopen maar loopt erg duur vind ik 1-10

( mijn nissan patrol 3.3 loopt net zo duur ) en een topsnelheid van pak weg 110km is ook niet echt veel

dus of een moderne diesel erin met meer pk,s of gewoon een benzine erin 2.4 of V6 met automaatbak erachter

auto is het zeker waard is klokiegaaf en staat al vanaf 2007 binnen , alleen jammer genoeg zijn de remklauwen weg?? door de vorige eign gedemonteerd en nooit terug gezet

dus even uitgogelen wat voor klauwen erop passen en dan in combinatie met gevent schijven

auto heeft geen geldig kent ( omdat de vorige eign de schorsing heeft laten verlopen en het nieuwe kent spoorloos is ) dus voor de keuring moet ik toch

gr john

Als je diesel wilt, hou wel rekening dat de kans bestaat dat je vanaf 2014 volle mep komt te betalen in wegenbelasting.

daarom ben ik me aan het orienteren , ik zou ook zo niet weten welke moter erin zou passen omdat alles tegenwoordig voorwiel aan gedreven is

Ik nbeem aan als er een 18S in past, er ook een 17D in past, of een X17DTL.

maar 110 met een Record 2.3D is niet goed, ook 1 op 10 klopt niet helemaal.

Dat haalde een kennis op zijn slofjes met eenzelfde 2.3D in een Bedford Blitz CF350 Dubbellucht met Caravan op het Chassis gebouwd.

Die deed naar italie met 100km/u 1 op 12, ik topte deze Windvanger op 143km/u tijdens een testrit.

Onze Ascona-B 2.0D deed dat vroeger ook al Beter, die haalde ook de 145km/u wel (met enige moeite), en deed 1 op 14

Willem

Terug
Naar boven