• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Rekord A (1965) Start opknappen

Hallo allemaal,

Ik ben Bas en Zeijl en heb een half jaar geleden een Opel Rekord gekocht. Dit barrel heeft veel stil gestaan en beschikt nog over zijn originele kleur. Ik heb in de schuur van mijn vader een werktafel gemaakt en een twee kolom-hefbrug laten plaatsen. Nu kan het project beginnen! Ik heb vroeger wel aan brommers gesleuteld maar nog niet aan auto's. Nu vroeg ik me af, waar je het beste kan beginnen met opkappen.

Hoofd Gebreken auto: Gehele remsysteem, Banden, uitlaat en veel roest aan de onderkant en dorpels van de auto.

Mijn visie: Dit jaar rijdend maken, waarbij de remmen en verlichting werken. Dus de dingen die noodzakelijk zijn om de auto gekeurd te krijgen. Daarnaast de onderkant en andere delen van de auto schuren/schoonmaken en in een goedje zetten voor roestpreventie. Daarbij zal ik ook het één en ander gaan lassen.

Mijn plan was om te beginnen met aan de onderkant van de auto het roest weg te halen. Nu vroeg ik me af, is dit handig om dit met een zandstraalketel of staalborstel op een slijpschijf te doen? Met een zandstraalketel kan je wel bij elk plekje dacht ik, maar weet niet wat gebruikelijk en handig is.

Ik graag horen wat jullie erover denken, alvast bedankt
1hs9lclrpjkkrapwh5pdhtk0c4nvmgfd.jpg
azyfzua8ckag29ehq20opn9orc61wllw.jpg
oydz0ohgxsqft6101h390dz38dokjuoy.jpg
a920u3zwez27y7efz5teiss0vpri0251.jpg
iro86wetfvyysqokxijom9hlcwvmg9bo.jpg
2ysmrh9w71twzy1otkt13broq9wh1r9u.jpg
rpnncs7hdw5wck60tgf5gmgi82vf2wtk.jpg
fr6xy6kwy3ins92bkl2dmks3jfbbxav2.jpg
c7xepvlthhfkrcbbig7osexr6jxz5h97.jpg
rsqgo03cubqcbiemt6q6h80qe2r12duk.jpg

Terug