• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel rekord coupe Stuur&raam hendel

Hey

ik heb een probleem ik weet nie hoe ik het stuur eraf haal mischien weten jullie dat ?

en 2e ik weet niet hoe de hendel van het raam aan de binnenkant van de auto eraf gaat ?

alvast bedankt :wors

stuur afhalen heb ik nooit gedaan, maar er is een speciale trekker voor die in kleine sleufjes van je stuurnaaf in kan grijpen.

andere methoden met grof geweld af meppen hebben al tot kromme stuurkolommen geleid :P

wat de raam hendel betreft ga ik er vanuit dat dat hetzelfde is als bij de rest van de opels?

ff met een oud doekje onder de hendel "doorflossen"

het kan wel zijn dat die veer aan de verkeerde kant is opgestoken.

LET OP! ik hou de uiteinden van het doekje enigszins gesloten, want de veer springt geheid weg, en zo blijft die in de doek hangen;)

raamslinger5rg.jpg

Vanmiddag nog gedaan.

Even met een kleine schroeven draaier spelen.

De deur bekleding een beetje indrukken.

Dan kom je al een heel eind.

Het gaat er om dat je een stukje ijzer naar benden drukt. (zo als bij het plaatje van MantasticB1 goed te zien is)

Ik heb op een oldtimerbeurs zo'n stukje gereedschap gehaald:

full8573258.jpg

Ik was dat gepiel zat!! Met een metalen duimstok gaat het nog wel redelijk.

Voor die paar keer dat je zon ding los moet halen is een doekje toch ook wel ideaal...en anders ff een klein schroeven draaiertje. Als je het vaker gedaan hebt doe je het zonder pielen.

Terug
Naar boven