• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Vectra 1.6 , 3 tal problemen.

Goedendag, Mijn naam is Brendan 25 jaar in Apeldoorn, Ik ben sinds kort in het trotse bezit van een Opel vectra B combi 1.6 uit 1997

ik kocht hem op 207,000 km en staat nu op 229,000 km

Ik rij iederedag ongv tussen de 250 en 300 kilometer voor mijn werk ,

nou heb ik de laatste tijd een aantal dingen aan de auto die niet in orde zijn

1: De fan slaat aan gelijk na koude start ...zodra de temperatuur meter iets van zijn plek af komt stopt de fan en doet vervolgens niks meer ook niet als de temperatuur in het rood loopt hier kwam ik achter toen ik heel lang in de file heb gestaan in de brandende zon op de A30 een keer. wat kan dit zijn?

2: de temperatuur van de auto bleef altijd rond de 80 graden staan (net iets eronder) maar de laatste tijd als ik 120 rijdt gaat hij omhoog richting de 90 graden als ik de kachel uitdoe,doe ik de kachel aan kan ik redelijk gewijs de temperatuur rond de 80 houden maar het is geen fijn gevoel .

3:motor loopt onrustig (beetje bokkerig) stationair .

Ik ben helemaal weg van de auto hij rijd heel erg fijn en voor de rest alleen de temperatuur baart me zorgen.

koel vloeistof zit er voldoende in (controleer dagelijks tegenwoordig) heel af en toe gebruikt hij wat kvs en komt hij onder het minimum, dan vul ik hem weer bij.

ik hoor graag van jullie wat er aan de hand is en of het eventueel op te lossen valt en eventueel de kosten , Ik zou er niet aan moeten denken om deze prachtige Opel kapot te rijden als ik zo doorga.

mvg Brendan

Terug
Naar boven