risl, ook ik wil dat graag weten over mijn auto du sben ff gaan googelen
ik kwam dit stukje tegen (waaschijnlijk een medewerker van rdw, want staat op een forum)
Re: aantal vroegere eigenaren van een auto
Berichtdoor Bas Timmermans » 26 apr 2009 15:32
Zubbis,
Wij hebben een gemiddelde wachttijd van onder de minuut en een gespreksduur van 2 minuten dus gemiddeld zou dit bij ons 0900 nummer van 0,10 ct per minuut 0,30 cent kosten. Mail is natuurlijk gratis. Iedereen denk o je 0900 nummer maar er zijn erg veel 0900 nummers met een tarief van 5 of 10 ct. Dat is ongeveer het bedrag dat een bedrijf aan de telecomprovider moet betalen dus winst wordt er niet op gemaakt!
Wij zijn wel van plan dit in de toekomst te laten zien alleen willen we ook onderscheid maken tussen echte tenaamstellingen en opname in bedrijfsvoorraad. Dat laatste is namelijk geen echte eigenaar. Als een auto onderling wordt doorgeschoven en telkens op bedrijfsvoorraad wordt gezet dan heb je al snel een flink aantal eigenaren.
Probleem van ouder dan 9 jaar blijft maar ja dat zijn dan ook auto's die meer op techniek dan op papier beoordeeld moeten worden.
de regel van 9 jaar staat er een bericht boven, om dus ff alles duidelijk te maken zal ik dat stukje er ff ook bij zetten, maar de bovenste is dus een reactie op de onderste
Re: aantal vroegere eigenaren van een auto
Berichtdoor zubbis » 26 apr 2009 10:52
het is wel jammer dat het bij de rdw site niet staat, en dat het onduidelijk is waar marktplaats de gegevens vandaan haalt. want ik denk dat het een behoorlijke indruk op iemand geeft, als die kan zien hoe vaak de auto van eigenaar is gewisseld. soms zie ik autos van 4 of 5 jaar oud. die dan volgens marktplaats al 5 of 6 keer van eigenaar zijn gewisseld. dan zet ik er toch wel me vraagtekens bij, van dat het dan wellicht een probleemauto is. of waarom er zoveel eigenaren geweest zijn. en bellen vanwege de hoge kosten van de 0900 nummer, en email voor elke auto die je bekijkt of wellicht interesse in hebt lijkt me ook niet echt praktisch.
maarja, wellicht en hopelijk zal dit in de toekomst nog veranderen, zodat ook de particulier een goed overzicht heeft van de historie van de auto. zal een hoop teleurstellingen en onduidelijkheden uit de wegnemen. en ook zal men zich 2 keer bedenken als ze zien dat de auto toch wel erg vaak van eigenaar is gewisseld.
in 2009 zei die dus dat ze het in de toekomst wel op de site wouden vermelden, maar ja, nog steeds niks dus
komt trouwens van het mercedes forum :angel