• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel zafira A 1.8 16v bezine van 2001

Hallo ik sukkel al een tijdje met mij wagen die geeft vermogen verlies heb er mee naar de garage geweest om hem te laten uitlezen want mijn MM lichtje brandde dus bij het uitlezen was er een probleem dat hij tussen ontsteken van bougie 1 en 3 niet goed waren dus heb ik nieuwe bougies geplaatst maar bij het uitdraaien van de bougies waren idd bougie 1 en 3 volledig in olie dus heb ik ook gezien dat de kleppendeksel dichting stuk was en die ook vernieuwt en ter zelfde tijd een nieuwe bobine geplaatst maar mijn wagen doet nog altijd het zelfde als ik onder de 80km/h rijd ben je het niet of minder gewaar maar boven de 100km/h gaat hij plots afremmen dan moet ik terug vol gas geven en vanaf hij terug boven de 100km/h is doen hij da terug zou ik iets over het oog gezien hebben waar ik eventueel ook nog moet rekening houden intussen ook een nieuwe benzinefilter geplaatst en nog altijd het zelfde.

Hoop dat iemand iets meer weet om me op de goeie weg te helpen.

Imitatie bobine werkt niet op simtec 71.

Defect ecu is ook een bekend probleem.

Waar woon je, kan ik kijken?

Terug
Naar boven