• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel zafira kopen, tips zijn heel erg welkom!

Beste forumleden,

wij zijn sinds een maand of 2 helemaal overtuigd dat wij een opel zafira willen! Nu ben ik volgens mij man erg kieskeurig en kijk ik te rooskleurig naar bepaalde zafira's.

Vandaag hebben we voor het eerst 1 gereden en bekeken. Opel zafira 1,8 jaar 2008 business uitvoering, zwart met net geen 50.000 km onder de teller. vraagprijs 13700

Wij willen onze auto graag inruilen skoda fabia combi 1. 4 jaar 2004 met nog net geen 90.000 km....

Nu kwamen wij er vandaag niet uit, want 1 ze willen ons maar 3000 euro voor onze auto geven :shock: terwijl ze op mp voor 5 a 6000 euro te koop staan...en daarnaast had deze auto, 2 slechte voorbanden, en onder de auto aan de voorkant een mega beschadiging (zeker ooit een stoepje geraakt) Het bedrijf wil zelf niet verder met de prijs naar beneden gaan....

Mijn vraag is ben ik dan te onrealistisch en moet ik blij wezen met zo'n deal of ??

nl. voor 10.200 krijgen wij hem mee, met nieuwe banden en apk, meer niet..

(stiekem willen wij er perse ook een trekhaak op!) zelf hadden we als max 9000 euro in ons hoofd...dit in combi met minimaal 4 a 5000 euro terug van onze auto moeten we toch een heel eind komen lijkt me...of ben ik gewoon te kieskeurig :hmmz :hmmz

daarnaast een vraag over wat nu precies het verschil is met 1.8 en 1.6....mijn man wil perse een 1.8 terwijl er onwijs veel auto's te koop staan met 1.6 volgens manlief had het allemaal met trekkracht te maken. maar kan een 1.6 in Frankrijk echt niet een vouwwagen berijden? mijn man denkt van niet en ik heb zoiets van...misschien wel, maar dan wellicht niet zo hard als je normaal gaat? Wij hebben nu nog geen vouwwagen hoor, maar denken hier wel over na in de toekomst.

De reden dat we een zafira willen is ivm gezinsuitbreiding... :wub

Terug
Naar boven