• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Zafira OPC houd in

Sinds enkele weken heb ik een Zafira OPC uit 2003, de 200pk versie. Ik heb het idee dat hij wat inhoud en bij koude start lijkt het of de uitlaat lekt, verdwijnt wel na enkele minuten. Wie weet wat dit kan zijn? Hoe merk ik troiuwens of de turbo niet meer goed is?

Wellicht ook aardig om jezelf eerst even voor te stellen alvorens jij jouw problemen meteen hier neer dumpt.

Of ga je ook naar een verjaardag met onbekende mensen, je komt binnen pakt een biertje en ploft neer.

o jee...niet NOG een dave :P

"ZE" weten waarschijnlijk al waar je woont,werkt,en wie je familie is.....

kijk maar uit ja :agent

Hallo Dave , tja het is hier gebruikelijk om je eerst voor te stellen in het daarvoor

aanwezige forum.

Over je probleempje met de Zaf OPC kan ik slechts zeggen dat er vele mogelijkheden

zijn voor wat je mailt.

Om te beginnen kun je controleren of alle vacuum slangetjes nog op hun plek zitten.

Uitlaatlekkage kan duiden op een gescheurd turbospruitstuk wat ook regelmatig

voorkomt , dit kan je zelf allemaal onderzoeken.

Anders is er vast wel een bereidwillig lid die er een blik op wil werpen.

Branden er lampjes op het dashboard? Wanneer houdt hij in altijd of alleen als deze koud is of juist met een warme motor?

Is allemaal wel handig om te weten

Hallo,

Had me idd eerst even moeten voorstellen ja..excuses

Ben dus Dave, 31jaar, uit Eindhoven.

Om nog even terug te komen op mijn vragg..

Er branden geen lampjes op het dashboard, auto houd in bij koude en warme motor. Uitlaat lekkage is alleen als hij koud is, is na enkele minuten verdwenen.

Dan zou ik ook even de lekkage opsporen. Waarschijnlijk bij spruitstuk. Deze moeren kun je iets aandraaien als het hitteschild verwijderd is.

Loop ook je vacuum slangen eens na om te zien of alles goed vast zit. Misschien zit er wel eentje los.

Terug
Naar boven