• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel_astr@'s german style kadett project

T.I.M.

Post weinig
Opel_Astr@ bekend van het opel_forum heeft een nieuw projectje in de vorm van een E kadett die duitse style wordt omgebouw en gecleaned.

Deze kadett zou eerst als donor gaan dienen voor de D kadett die hij ook heeft maar daar is hij van gedachten bij veranderd omdat de E kadett goed hard was.

(lekbakjes en wielrand aan 1 kant moeten wel vv worden)

Wat foto´s van hoe hij was en en het vorderdt:thumbup

Origineel :

toen een aantal aanpassingen gedaan :

wielranden verbreden :hmmz :

Dit is het begin van de linkerkant, en nu nog wachten op de nieuwe wielrand voor de rechterkant en lek bakjes. Maar eerst verder met de linkerkant;)king:

Hahaha... die foto van trabi... Remco zal zich kapot lachen. :D

Elke keer foto kijken weer een mep geven.

Leuke hobby. :angel

Begin is goed... neem iig wel ff wat andere banden, als die ballonbanden, dat lijkt zo helemaal nergens naar.

Ben benieuwd naar het eindplaatje!

haha volgens mij zijn die velgen ook tijdelijk hoor, want die komen een d kadett af die van die jongen is die daar met die hamer aant meppen was.

velgen en banden zijn toch een beetje voor het idee he ;)

Ja we zijn goed opweg:D

En klopt zijn voorbeeld foto's van trabi/Remco:jerry

We hadde het eerst geprobeert met een D kadett wielrand maar dat wordt niet zo mooi:vertag

En de D kadett waar deze kadett aanvankelijk voor bedoeld was, is op de volgende foto een beetje te zien.

00494sd.jpg

Wat er met de D gaat gebeuren weet ik nog niet.

Oja achter de achterbumper en in de achterlichten kwam ik strookjes papier tegen waar GSI CLUB HOLLAND op staat.:vertag Alleen bestaat deze club niet meer;)

En waar ik ook wel pissig over kan worden is dat (buren) een deuk in mn achterklep hebben gemept:argue

En ik heb ik nu sinds vanmiddag een kloppend geluid vanaf de voorkant. (is vanaf een km of 50 duidelijk hoorbaar en voelbaar vanuit het stuur, en is ook hoorbaar als je de koppeling intrapt.)

Straks in het donker nog effe op een verlichte parkeer plaats gekeken of ik wat kon vinden maar helaas.

Alles zit goed vast en de remmen lopen ook niet aan zit wel erg krap dat wel.

Wielen lopen ook niet aan.

spoorstangen zitten ook vast.

Als je volledig naar links stuur hoor je het ook heel duidelijk. (naar rechts volgens mij minder)

Misschien stabi stang:wtf

Is dit een bekend probleem waar een lichtje bij gaat branden:wtf

Whehhehehe erwin heeft gelijk !!

Wel leuk om dat zo terug te zien :kewlpics

En probleem met kloppend geluid lijkt op een stuurkogel of fusee kogel..

Nog wat foto's van vandaag.

Er zit nog heel wat schuur en plamuur werk in.:vertag:jerry

Tevens heb ik de spoiler verwijderd omdat ik voor een cleane duitse stijl ga.

Links bij de achterklep waar de afplak tape nog zit zat de grote deuk die ze in de dett geslagen hadden vorige week:argue maar deze is nu alweer bijna weg:thumbup

afbeelding1426dx.jpg

afbeelding1442xq.jpg

afbeelding1485to.jpg

Oja en het kloppende geluid was dus een wiel die nog vastzat met 1 bout:o de andere drie kon ik zo met de hand losdraaien:vertag:hmmz

Weer goedvastgezet en weer happy:wub

ik snap nou echt niet waarom ze nou op een auto moeten slaan .......'k bedoel .een auto doet toch helemaal niks ?

Nog wat update foto's

:thumbup

afbeelding1577rx.jpg

afbeelding1668wj.jpg

nieuwe wielrand inlassen

afbeelding1843ms.jpg

Beetje veel plamuur

afbeelding1930uj.jpg

afbeelding1955ob.jpg

Voordat deze kant mooi in vorm is duurd nog wel even:vertag

En de andere kant krijgt al aardiug zijn vorm

schraubenkadettprokscha13co.jpg