• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opelrijder sinds 1999 nu maar eens voorstellen

turbo.d

Post weinig
Hallo allemaal,

Natuurlijk ben ik bekend met forums en wat voor tips en informatie je hier kan vinden. Voordat ik een heel verhaal ga vertellen laat ik mijn auto/Opel verleden eens neerzetten.

In 1999 kocht ik een Opel Kadett E uit het jaar 1990; 5 bak op LPG met 190.000 op de teller. Gekocht bij een Opel garage hier in de buurt. Deze heb ik zo'n 3 jaar gehad en ik vond het fijne auto om mee te rijden. Het LPG systeem was voor mij op dat moment al een oog opener; Ik had niet elke tankbeurt de portemonee leeg.

Na 3 jaar en 100.000 km verder werd de Kadett wat minder; Ik had op dat moment weinig feeling en ervaring met zelf sleutelen en onderhoud. Dus ik opzoek naar iets anders.

Dat werd een 5 deurs Astra-F Hatchback 1.6SZR bouwjaar 1997 op LPG. Deze kocht ik in oktober 2002 met ruim 111.000 km op de teller. Deze Astra heb ik tot de dag van vandaag; Ik heb er in deze 10 jaar nog 250.000 km mee gereden en eigenlijk weinig problemen gehad. Tja er zijn altijd wel wat dingetjes, maar ik kan zeggen dat de Astra me al die jaren trouw overal naar toe heeft gebracht en ik altijd met plezier erin heb gereden.

Echter gebrek aan TLC zorgt ervoor dat hij hard achteruit gegaan is de laatste jaren. Voor de vorige APK moest ik al 8 :!: gaten repareren in de kokerbalken en de complete remleidingen naar achter vervangen.

Daarnaast is de nokkenas keering thv de verdeler lek; en verbruikt hij behoorlijk olie.

Ook is de stabilisatorstang aan de rechterzijde stuk ( dat schroefbare deel zeg maar) En als laatste blijft het motor storingslampje branden; loopt ie niet lekker regelmatig meer op LPG; is het opwarmsysteem in de verdamper stuk (had laatst een bevroren verdamper en verdeelhuis); zit er een krakje in het stuur en zit er ook nog een flink gat in de reservewiel bak onder de auto.

Voor het onregelmatig lopen heb ik geprobeerd om diverse delen in het inlaat traject te reinigen; nieuwe bougies geplaatst enz. Dit had wel eventjes effect, maar na 2 weken kwam alles weer terug.

Ik denk dat ik jullie niet hoef te vertellen dat dit alles me best aan het hart gaat; dat ik de keuze heb gemaakt om een andere auto te kopen.

Wat waren voor mij de voorwaarden:

- een opel

- LPG

- helaas beperkt budget

- verders niets.

Dus kocht ik 3 weken geleden van een particulier een Corsa-C uit december 2002 met 1.0 eco motor met een easytronic.

Dit is een 3-cylinder blok en daar heb ik niet zoveel ervaring mee. Dus had ik hem door de dealer even laten nalopen.

Helaas.... Die wist mij te vertellen dat het blok niet lekker liep en mogelijk klepstoters / koprevisie nodig had. en de krukaskeering lekt. Dus als ik dat door hun liet uitvoeren was ik aan reparaties nagenoeg evenveel kwijt als aan de aanschaf.

Dus verkoop terug gedraaid en auto terug gebracht. en .... weer verder zoeken.

Wat is het geworden:

- Opel Astra-G enjoy uit januari 2003

- 1,6 8 klepper

- Originele Koltec LPG systeem (heb de inbouw gegevens erbij)

- volledig uitgerust met alle electronica; o.a. climatronic, cruisecontrol, verbruikscomputer en een trekhaak eronder.

- 195.000 km op de teller

- bijna complete onderhouds historie

Nu heb ik ook deze van een particulier gekocht, dus heb ik ook hier geen/nauwelijks terugval mogelijkheden. Daarom ook weer ga ik er morgen even mee naar de dealer om de auto te laten controleren op narigheid.

Als jullie het leuk vinden zal ik eens een paar foto's opsnorren van mijn rides.

Wat ik best grappig vind om te concluderen in mijn aankoop gedrag qua auto's

Ik loop door de series vanaf E-F-G dus volgende een astra H :?: en telkens zijn het auto's uit de laatste (latere) productie series.

groeten

Marcel

Terug
Naar boven