• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

open dak opel astra G

in mijn opel astra G zit een orginele fabrieks dak (die omhoog kantelt of in het dak schuift)

nou ben ik vanmorgen druk bezig geweest om hem in iedergeval "waterdicht" te maken maar mechanisch is hij nog defect

ik heb de 2 "armen" (die in de rails schuiven en aan het dakje vast zitten) nodig

tevens de "spoiler" en de armpjes die hier aan zitten

kan iemand mij helpen aan de manual/schema's en de bestel nummers?

alvast bedankt!

denk dat je deze niet meer los kunt krijgen Kijk eens op marktplaats of er niet iemand een totaal dakraamconstructie verkoopt of van een sloopauto af halen?

Groeten Twan

lekkage staat er los van,

spoiler heeft vorige eigenaar er los tussen gedaan en omdat hij niet open wilde is deze scheef komen te zitten en lekte het dakje

zal van de week wel ff bij lokale opel boer kijken en anders maar ff naar de sloop...

iemand misschien een idee of deze ook in andere modellen zijn toegepast?

zag op marktplaats enkele aangeboden deze lijken er wel op (weet alleen niet of de maten het zelfde zijn)

Het mechaniek komt vaak van Webasto, dat is vaak hetzelfde als bij andere modellen, alleen de dakplaten en rubbers enzo zijn anders.

was vanmiddag even bij de lokale opel dealer om wat onderdeeltjes te bestellen dus meteen even de computer laten raadplegen voor de onderdelen voor het mechaniek,

volgens de pc hebben de onderdelen andere nummers als die bij een astra F of het past is dus maar de vraag...

webasto heb ik gemaild maar zij verwijzen me door naar de dealer, deze kan de onderdelen wel bestellen komt op ruim 200 euro

heb nu wel een dakje van een astra F op de kop getikt voor wel 35 euro.. dus deze maar even demonteren en kijken dan maar....

Terug
Naar boven