Nadat ik een tijdje met een 2.0E blok in mijn Kadettje heb rondgetoerd begon ik mij toch wel erg te ergeren aan de olielekkage van het blok. Verder begon het blok ook steeds meer te rammelen bij stationair toerental.
Toen vorige week ook nog eens mijn radiateur lek ging liep de emmer over en werd het tijd om het blokje eens goed aan te pakken:
Blokje eruit:
"Motorsteun" gemaakt king:
Oliesmeer
uke
Vervolgens afgelopen weekend het blok maar eens uit elkaar gesleuteld:
Ook gevonden waarom het blok zo "rammelde" :
Binnenkort eens bezig met alles vetvrij te maken voor een frisse laklaag.
Iemand nog tips om het blok en de bak en onderdelen te ontvetten om opnieuw te spuiten?
Daarna een complete pakkingset, nieuwe geleiders en wat verder ten tafel komt bestellen om het spul weer mooi in orde te maken.
Ik zit er misschien over te denken om het blok iets te upgraden
.
Heeft het zin om het vliegwiel af te draaien, en op welke manieren zijn er nog meer enigzins merkbare vermogenswinst te behalen? Misschien nog een andere nokkenas?
Wil verder met origineel spul blijven rijden (injectie, originele zuigers/krukas e.d.)
Toen vorige week ook nog eens mijn radiateur lek ging liep de emmer over en werd het tijd om het blokje eens goed aan te pakken:
Blokje eruit:
"Motorsteun" gemaakt king:
Oliesmeer
Vervolgens afgelopen weekend het blok maar eens uit elkaar gesleuteld:
Ook gevonden waarom het blok zo "rammelde" :
Binnenkort eens bezig met alles vetvrij te maken voor een frisse laklaag.
Iemand nog tips om het blok en de bak en onderdelen te ontvetten om opnieuw te spuiten?
Daarna een complete pakkingset, nieuwe geleiders en wat verder ten tafel komt bestellen om het spul weer mooi in orde te maken.
Ik zit er misschien over te denken om het blok iets te upgraden
Heeft het zin om het vliegwiel af te draaien, en op welke manieren zijn er nog meer enigzins merkbare vermogenswinst te behalen? Misschien nog een andere nokkenas?
Wil verder met origineel spul blijven rijden (injectie, originele zuigers/krukas e.d.)