• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opfrisbeurt 2.0E; Slecht schakelende Getrag 240?

Deperik

Post weinig
Nadat ik een tijdje met een 2.0E blok in mijn Kadettje heb rondgetoerd begon ik mij toch wel erg te ergeren aan de olielekkage van het blok. Verder begon het blok ook steeds meer te rammelen bij stationair toerental.

Toen vorige week ook nog eens mijn radiateur lek ging liep de emmer over en werd het tijd om het blokje eens goed aan te pakken:

Blokje eruit:

w2ev.jpg

"Motorsteun" gemaakt king:

dbqx.jpg

r39j.jpg

Oliesmeer :puke

forc.jpg

Vervolgens afgelopen weekend het blok maar eens uit elkaar gesleuteld:

7ud.jpg

rkrf.jpg

9csl.jpg

Ook gevonden waarom het blok zo "rammelde" :

cfwj.jpg

Binnenkort eens bezig met alles vetvrij te maken voor een frisse laklaag.

Iemand nog tips om het blok en de bak en onderdelen te ontvetten om opnieuw te spuiten?

Daarna een complete pakkingset, nieuwe geleiders en wat verder ten tafel komt bestellen om het spul weer mooi in orde te maken.

Ik zit er misschien over te denken om het blok iets te upgraden :D .

Heeft het zin om het vliegwiel af te draaien, en op welke manieren zijn er nog meer enigzins merkbare vermogenswinst te behalen? Misschien nog een andere nokkenas?

Wil verder met origineel spul blijven rijden (injectie, originele zuigers/krukas e.d.)

Terug
Naar boven