• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opgelicht door een louche autoverkoper

In mei heb ik m'n Astraatje van een handelaar gekocht (de bandenman van mijn broer). Altijd leasebakken gehad, maar tijden veranderen, dus nu moest ik een auto van mijzelf. De ballen verstand ervan en toen ik een deal kreeg voor een Opel Astra F uit '97 met 154.000 op de teller voor E1250,- dacht ik why not. NAP gecheckt met de stand van 150.000 die mondeling was doorgegeven, maar NAP zei dat deze niet klopte. De handelaar verzekerde mij, dat de auto stil had gestaan en bij de APK 4 maanden daarvoor al hoger stond dan 150.000 en dat ik mij er niet druk over hoefte te maken.

Maandag is mijn auto door de APK gekomen, hoezee! Er moest wel e.e.a. gebeuren, maar gelukkig, nu kan ik weer even vooruit, dacht ik. Totdat ik vandaag de bestuurderstoel ging vervangen door eentje van de sloop. Er viel ineens een aap uit de mouw, namelijk het onderhoudsboekje dat ontbrak viel uit de stoel. En tot mijn grote schok kwam ik erachter dat de stand op 31-07-2009 al op 185.385 stond. Wat nu? Ik heb nu zo'n 6000 km gereden met de auto en de auto heeft zeer waarschijnlijk een tijd stilgestaan (veel oxide op allerlei contacten gehad). Met een beetje giswerk kom ik op een actuele tellerstand van zo'n 200.000 (en geen 161.000)..

Nu zit ik met de volgende vragen, hoe veel km kan deze benzinemotor (zie signature) mee normaliter? En wat was deze auto eigenlijk waard in mei (55 KW benzinemotor, geen electrische ramen nog spiegels, geen airco en geen licht metalen velgen)? De schokdempers waren toen al op en de achterrubbers ook. En hoe zorg ik nu dat km-stand weer gaat kloppen? Of wat kan ik nu nog verder doen?

Ik kan proberen om de verkoper de auto terug te laten kopen, maar ik heb inmiddels al zo'n E670,- door de garage eraan laten verspijkeren (los van het onderhoud wat ik er zelf al aan heb gedaan en wat slooponderdelen). Wat is wijsheid?

Terug
Naar boven